Hajápolás természetes olajokkal

péntek, április 18, 2014


Sokan bajlódnak mindenféle kencékkel annak érdekében, hogy a hajuk hosszabb és egészségesebb legyen, de van hogy ennek ellenére sem tapasztalnak látható eredményt. Miért adnánk ki tízezreket, többnyire káros összetevőket tartalmazó termékekért, ha természetes módon, sokkal olcsóbban is elérhetjük a kívánt hatást? Ebben a bejegyzésben három olyan olajról fogom leírni a tapasztalataimat, amelyeket én is rendszeresen használok és teljesen elégedett vagyok velük.


Az egyik olaj, amit kipróbáltam a Ricinus olaj, amit gyógyszertárban lehet megvásárolni körülbelül 400 ft/3 dl áron. Elég sűrű és ragadós olaj, ezért akár keverni is lehet más olajokkal vagy akár tojássárgájával. Én önmagában szoktam használni ennek ellenére is. Száraz hajra kell felvinni az olajat, én a kezemmel szoktam belemasszírozni a hajtöveimbe és aztán az egész hajamra is. Ha gumikesztyűvel használjátok, akkor nem fog annyira ragadni a kezetek, így praktikusabb. Ezután csak betekerem a hajam folpackkal vagy akár zuhany sapkát is lehet húzni rá és végül egy törölközőt is rátekerek. Minél több ideig van a hajunkon annál jobb, akár egész éjszakára is rajta lehet hagyni. A ricinus olaj leginkább arról híres, hogy serkenti a haj növekedését, de ezen kívül jótékony hatással van a száraz és töredezett hajszálakra is. Ráadásul szempillán és szemöldökön is lehet alkalmazni, a növekedés elősegítése érdekében. Én kipróbáltam szempillán is, de növekedés tekintetében egyáltalán nem tapasztaltam változást. Az olajat könnyen ki lehet mosni a hajból a megszokott samponunkkal. A hajszárítás után pedig láthatjuk, hogy észrevehetően puhább és élettel telibb lett tőle a hajunk. Ár-érték arányban szerintem szuper, egy adag olaj nekem legalább 5-6 alkalomra elég volt, szóval érdemes beruházni rá.

A másik olaj, ami egyben az én kedvencem is a Szűz kókuszolaj. Ezt használom a leggyakrabban, mert ezzel vagyok leginkább megelégedve. Bioboltban vettem,  körülbelül 1300-1500 ft/200 ml áron kapható. Nagyon finom, "meglepő módon" kókusz illata van, de nem az az erős illat, teljesen elfogadható és kellemes, valamint ez már egy sokkal hígabb, folyékonyabb olaj, tehát sokkal könnyebb használni is a hajunkon. Nem kell melegíteni a használat előtt, szobahőmérsékleten pont annyira lesz folyékony, amennyire kell, egy kanállal könnyen ki tudjuk belőle venni a megfelelő mennyiséget. Ennél az olajnál is elmondhatom, hogy táplálja a hajat, érezhetően puhább, fényesebb és egészségesebb lesz tőle, plusz a hajvégeim is sokkal egészségesebbnek tűnnek, miután ezt az olajat használom. Én még azt is észrevettem, hogy mintha egy kicsit szőkítene az amúgy is szőke hajamon, ez a hatása is kifejezetten szimpatikus nekem. De ezt nem kell túlgondolni, nem úgy kell érteni, hogy fekete hajból ez az olaj majd szőkét csinál. Hajvégápoló helyett is lehet alkalmazni száraz hajon, én ezt a funkcióját még nem próbáltam ki, de ami késik az nem múlik. Nagyon könnyű kimosni a hajból. Ha jól tudom ennek az olajnak nincs hajnövekedést serkentő hatása, erre nekem nincs is szükségem, mert hosszú hajam van egyébként is, szóval nekem amire kell tökéletesen bevált.

Az utolsó olaj amiről még írni szeretnék az Extra szűz olíva olaj, amit főzéshez/salátákhoz is használunk, szóval Sparban vagy bármilyen más boltban kapható. Ezt az olajat nem a hajamon szoktam használni, de akár ott is ugyanúgy lehet, mint bármelyik más olajat. Én szemöldökön és szempillán próbáltam ki és látható hatása volt 2 nap után, ezért fontosnak tartottam megemlíteni. Sokkal hatékonyabbnak bizonyult "növekedés" szempontjából, mint a ricinus olaj. Mivel tényleg nagyon pici kell belőle, ezért bátran ajánlom mindenkinek, akinek van esetleg otthon a konyhában, hogy próbálja ki. Én fültisztító pálcikát szoktam egy picit átitatni benne és úgy kenem fel.


Összességében tehát szívesen javaslom bárkinek ezeket az olajokat, aki egészségesebb, élettel telibb hajra vágyik és ápolni szeretné, mert nagyszerűek a hatásai, könnyen beszerezhetőek, pillanatok alatt felkenhetőek, ráadásul ezek teljesen természetesen anyagok, mindenféle káros összetevő nélkül.


Ti próbáltatok már olajakat a hajatokon? Melyik vált be a legjobban?

You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék