Hogyan őrízzük meg minél tovább a nyáron szerzett napbarnított színünket?

hétfő, szeptember 14, 2015


Az egyik legjobb dolog a nyárban a napbarnított bőr. Igen, a köztes időszakra alternatíva lehet a szolárium, de én azt nem szeretem és nem is ajánlom, mert míg a napon való sütkérezéssel természetes, szép barna színt érünk el, addig a szoláriumozással csak művies, sárgás tónusú színt kapunk, aminél még a hófehér bőr is szebb. Most néhány egyszerű tippet osztok meg veletek, amivel tartósabbá tehetitek a nyáron szerzett szép barna színeteket.

Minél lassabban teszünk szert barna bőrre, annál hosszabb ideig is fog megmaradni. Mivel ha egész nap a tűző napon fekszünk csak leégni fogunk, ami bár a pirosság után bebarnul, de hamar le is fog hámlani úgy ahogy van, míg a hosszabb idő alatt szerzett barna bőrszín piros sem lesz, és lassabban is fog kikopni.

Hidratálás: A legfontosabb dolog a hidratálás, mind kívülről, mind pedig belülről. Igyunk sok vizet és ha száraz a bőrünk használjunk hidratálókrémet, így a bőr folyamatosan regenerálódik, és a hámlást is elkerülhetjük.

Gyengéd bőrradírozás: A tévhitekkel ellentétben a bőrradír nem tünteti el a barnaságot. Ezzel szemben megszabadít az elhalt bőrhámsejtektől, amik csak tompítják a napsütötte színt. De radírozás közben ügyeljünk a kíméletességre, válasszunk apróbb szemcséjű radírt és ne dörzsöljük túl a bőrünket. A bőrünk ettől a lépéstől újra puha tapintású, sima és egyenletesen barna színű lesz tőle.

Önbarnító testápoló: A hatás fokozása érdekében önbarnító testápolót is használhatunk, ami amellett, hogy hidratálja a bőrt még fokozza is a barnaságot, természetes mértékben. Ezek ideális mennyiségben tartalmazzák az önbarnító, illetve a bőrt csillogóvá és puhává tevő összetevőket.

A Krémmánia legnépszerűbb önbarnító testápolói
Az önbarnító testápolók közül mindegyik alacsonyabb árkategóriás. A Sundance Önbarnító Tej elég népszerű, annak ellenére, hogy van benne illatanyag, szilikon és parabén is. A Dove Summer Glow Bőrtápláló Testápoló Önbarnítóval is egyenletes barnaságot ígér, viszont összetevők terén ez a legkevésbé szép, vannak benne parabének és illatanyagok is bőven, de akit ez a testén nem zavar, az kipróbálhatja, arcra nem ajánlanám, de nem is arra való. Az Alverde Önbarnító Testápoló denat. alkoholt is és illatanyagokat is tartalmaz, ennek ellenére is nagyon sokaknak bevált.

Önbarnító: Ha még is az önbarnító használata mellett döntesz, előtte megfelelően radírozd le a bőröd, különben foltos hatást fogsz elérni. Én nem vagyok önbarnító párti, mert azt is műnek érzem, és egyébként is sokkal jobban szeretek a napon fekve perzselődni és feltöltődni D-vitaminnal, de akinek beváltak az nyugodtan használhatja akár azokat is ősszel.

A Krémmánia legnépszerűbb önbarnítói
A Paula's Choice Sun 365 Self-Tanning Foam a legdrágább mind közül, ugyanakkor neki a legszebbek és a legegyszerűbbek az összetevői is, természetesnek tűnő színt ígér 1-3 óra alatt, illatmentes és használható arcon - testen egyaránt. A Dr. Kelen Selfsun Tan Önbarnító pedig a legolcsóbb árkategória, nap és fényérzékenyek számára is ajánlják, arcra és testre egyaránt használható, 3-5 óra alatt ígér barnaságot. A hátulütője, hogy illatanyagot tartalmaz. A Bioderma Photoderm Autobronzant Önbarnító Spray egy közép árkategóriás önbarnító, egységes, azonnal száradó, nyom nélküli barnaságot ígér, de parfümöt tartalmaz.

Kutatások kimutatták, hogy a napsütötte szín tovább tart, ha béta-karotinban gazdag ételeket fogyasztunk. Ilyenek a sárgarépa, a narancsszínű gyümölcsök, a kelkáposzta, sárgadinnye, a kaliforniai és a magyar paprika vagy az édes burgonya. A béta-karotin erőteljes antioxidáns, megóvja a bőrt a sejtek degenerációjától, kiváló leégés ellen, és erősíti az immunrendszert.

Ezen kívül fontos még a lipokin és lutein tartalmú ételek. A lipokin egy vörös színű karotin, ami erősebb antioxidáns, mint a béta-karotin. A vörös színű növényekben fordul elő, mint például paradicsom, csipkebogyó, vérnarancs. Nem csak a barnaság miatt fontos, hanem szerepet játszik a bőr egészségének és szépségének megőrzésében is. A lutein természetes forrásai a leveles zöldségek, a kelkáposzta, spenót, brokkoli, koriander, borsó és cukkini.

Béta-karotin kapszula: Ha valaki a kényelmesebb utat szeretné választani, a legtöbb helyen már talál béta-karotin kapszulát is, bevallom ezzel én még nem próbálkoztam, de ha valaki igen és van tapasztalata ezzel kapcsolatban az ossza meg velünk.

Bronzosítás: A napsütötte hatást fokozhatjuk az arcunkon bronzosítóval, de ne essünk túlzásba, mert a hidegebb időkben a túlzott csillogás már nem mutat jól a hétköznapokon.

Attól, hogy a nyárnak vége a nap még mindig süt! Használjunk ki minden olyan szabad időt, amit a napsütésben tölthetünk. Ebédszünetben feledkezzünk néhány percre a napon - egy teraszon, egy padon a parkban, vagy akár csak egy kinyitott ablak mellett, sétáljunk egyet, vagy ha az idő engedi akár napozni is kifeküdhetünk. Minden lopott napsütötte perc tovább tartja meg a vízparton szerzett színünket.

Végezetül pedig itt egy gyors recept egy finom gyümölcsös keverékhez, ami pillanatok alatt kész van és tele van béta-karotinnal, nem kell mást tenni, mint a hozzávalókat beledobni egy turmixgépbe, majd összeturmixolni és már fogyasztható is:

Hozzávalók:
  • pár szelet sárgadinnye, kockára vágva
  • pár szelet papaya
  • 1 narancs leve
  • fél csésze répalé
  • 1 kevés friss gyömbér

Ti szoktatok használni önbarnítót vagy önbarnítós testápolót?
Milyen tapasztalataitok vannak velük?



You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Nagyon tetszett a bejegyzés :) Én az utóbbi időben a szoláriumot preferáltam (ritkán járok, szerencsére nem leszek tőle az a tipikus szoli sárga). Önbarnítón rengeteget gondolkoztam, de nem szívesen kenném magamra.. Nyáron egyébként néha, amikor eszembe jutott, elrágcsáltam egy répát a karotin miatt :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy tetszett! :)) Ha te szeretsz szoliba járni akkor jó, a répa meg amúgy is finom :D Én semmilyen szempontból sem szeretem, sokkal jobban szeretek a napon feküdni :D

      Törlés