DIY Tavaszi Koszorú - Hogyan készíts szép virágokat papírból

hétfő, március 06, 2017


Februárban eszembe jutott, hogy ha karácsony előtt készítek adventi koszorút és téli dekorációt, akkor miért ne tenném ezt meg tavasszal is? Különösen ha figyelembe veszem, hogy ezt az időszakot sokkal jobban szeretem. Így hát neki is láttam az ötletelésnek és az alapanyagok beszerzésének, a végeredmény pedig ez a virágos, színes, picit húsvétos koszorú lett, ami bár kicsit bohókásra sikerült, de nekem tetszik. Ha érdekel hogyan készíthetsz Te is egyszerűen koszorút tavaszra, vagy hogyan készül a gerbera és a szegfű papírból, akkor olvasd el a bejegyzést.

Amire szükséged lesz:
  • hungarocell karika
  • fonal
  • színes papírok
  • kartonpapír
  • színes szalvéta és/vagy krepp papír
  • gombostűk
  • olló
  • vonalzó
  • ceruza
  • körző
  • tűzőgép
  • türelem
Első körben válassz ki egy tetszőleges árnyalatú fonalat (tipp: olyat válassz, ami vastagabb és nem bolyhos) és kezd el körbetekerni vele a karikát. Figyelj rá, hogy mindig egymás mellé, nem pedig egymásra kerüljenek a szálak, így lesz egyenletes a végén. Én csak egy rétegben tekertem körbe az enyémet, de lehet, hogy a két réteg még szebben mutatna. Ez elég időigényes folyamat, de a végeredmény szép lesz.

A nyuszi elkészítése a legkönnyebb, ezt nem is dokumentáltam. Egyszerűen csak rajzolj egy nyuszit vagy keress egy sablont a neten és azt rajzold körbe, majd vágd ki, én ezt egy kartonpapíron tettem, mert annak jobb a tartása. Majd hátulról egyszerűen csak beletűztem gombostűvel. Tipp: A nyuszi alját rajzold meg hosszabbra, így könnyebb lesz beletűzni a karikába, és úgy sem fog kilátszani.

Hogyan készíts gerberát?


1. lépés: Fogtam egy tetszőleges színű papírt, valamint egy körzőt, amivel vonalzó segítségével felvettem 4 cm-t, és rajzoltam két kört, ezután ugyanígy készült a két 3 cm-es kör, és egy 1,5 cm-es.

2. lépés: A köröket kivágtam.

3-4-5. lépés: A kört félbehajtottam háromszor egymás után, a képeken látható módon.

6. lépés: Megrajzoltam a szív tetejét, vagy dupla szirmot, nevezzük bárhogy.

7. lépés: A rajz mentén körbevágtam.

8. lépés: Hosszában belevágtam a szív háromnegyedéig.

9-10. lépés: Széthajtogattam a papírt és bevágtam mindegyik szív forma közepén, hogy virágszirmokat kapjak.


Ezt a folyamatot ismételtem meg még négyszer, a többi "réteggel" is. Ezután már csak annyit kellett tennem, hogy a szirmokat behajtogattam egyesével, majd a gombostűt beleszúrtam a legkisebb virág közepébe, ezután a méretben követhető virág közepébe és így tovább. Aztán pedig már csak bele kellett szúrni a koszorúba. Szerintem nagyon szép és mutatós, bármilyen színkombinációban elkészíthető, nem csak koszorúba.

Hogyan készíts szegfűt?


1-2. lépés: Fogtam egy szalvétát, amit itthon találtam és kétszer egymás után félbe hajtottam.

3. lépés: Körzővel rajzoltam egy kb. 3,5 cm-es kört.

4. lépés: Kivágtam a megrajzolt kört és középen tűzőgéppel összetűztem.

5. lépés: A kör szélét nem túl vastag csíkokban és nem túl hosszan bevagdostam. (Tipp: Ha ezzel a lépéssel megvagy, szúrd a kör közepébe a gombostűt és már most szúrd bele a karikába, így biztosan nem fog látszani a tű nyoma és a virág is sokkal "dúsabb" lesz.)

6. lépés: Majd rétegenként egyesével középre gyűrögettem, míg a végére nem értem.

A szegfűt a legegyszerűbb szalvétából elkészíteni, de én csináltam párat krepp papírból is. Ebben az esetben csak annyit tettem, hogy fogtam a szalvétát, szétnyitottam teljesen és körberajzoltam nyolcszor, hogy itt is legyenek rétegek. A rétegeket egymásra tettem és innentől kezdve a folyamat ugyanaz, mint a szalvéta esetében. Minél több réteggel dolgozol, annál dúsabb és élethűbb lesz a virág. Ha a virágok készen vannak, már csak tetszés szerint bele kell tűzdelni őket a karikába.



Nektek hogy tetszik az elkészült koszorú?
Szoktatok tavaszi dekorációt készíteni?

You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék