Miért unom az online rendeléseket?
hétfő, május 22, 2017
Ha egy mondatban kellene válaszolnom: a posta és a futárszolgálatok miatt. Rendszeresen érkeznek csomagjaim (nyilván nem naponta, de azért havonta jó pár), mivel kozmetikumokat is leginkább rendelni szoktam, és egyre gyakrabban rendelek más jellegű dolgokat is, mert nincs kedvem a boltokat járni. Sosem szoktam lesni a nyomkövetési oldalakat minden egyes csomagnál, hogy éppen merre jár, majd ideér, amikor ideér. Arról nem beszélve, hogy nem minden csomaghoz jár nyomkövetési szám, vagy nem mindig tudok róla, hogy érkezni fog valami. A rendelés a kiszállítás résznél szokott befuccsolni, az utóbbi időben sajnos szinte csak negatív tapasztalatot sikerült szereznem, és az a baj, hogy nem egy és nem kettő cég alkalmatlanságáról van szó. A konkrét problémáimat a cégekkel együtt elmesélem a mai bejegyzésben.
Természetesen a prímet a Magyar Posta viszi. Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy az áraik már messze túl vannak a pofátlanság határán (az új szabályozás szerint minden, ami meghaladja a sztenderd méretet és nem fér a levélfiókba, azt csak csomagként lehet feladni, ami 1500 Ft minimum, akkor is, ha a csomagban egy darab kézkrém van.. és persze azt elfelejtik említeni, hogy vannak sokkal kedvezőbb opciók is, ha mondjuk Vaterafutáron keresztül adunk fel csomagot MPL-el), de legalább ezért a pénzért végeznék lelkiismeretesen a dolgukat, de nem.
November végén adtam le egy rendelést a Zaful weboldalon, mikor január elején eszembe jutott, hogy még mindig nincs sehol, akkor megnéztem a nyomkövetési oldalt, ahol azt írták, hogy vissza lett küldve a feladónak, mert már december közepén és végén is megkísérelték kihozni, de sikertelen volt a kézbesítés. A probléma ott kezdődik, hogy azokon az időpontokon, amikor ők állítólag megkísérelték a kézbesítést, mindig volt itthon valaki, szóval biztos hogy nem kísérelt meg senki semmit. A másik gondom ezzel, hogy ha tényleg nem is lenne itthon senki, akkor is kellene értesítőt hagyniuk, hogy bemenjek érte, de ez sem történt meg egyszer sem. Szóval bementem a postára reklamálni, bár tisztában voltam vele, hogy sok értelme nincs. Azt mondták, hogy már nem tudják visszairányítani ide, mert már külföldön van, úgyhogy beszéljem meg a feladóval, hogy küldje el újra (köszi). Panaszt tenni nem lenne értelme (szerintem sem), köztudott, hogy úgyis mossák kezeiket mindig, a postás azt állítaná, hogy ő kihozta és értesítőt is hagyott, én meg azt, hogy nem, de nem lehet bizonyítani. Szóval így jártam. Azt javasolták, hogy felírják az esetet és beszélnek azzal a postással, akiről szó van, hát nem sikerült nekik, mert azóta már ezt sikerült hasonló módon eljátszani egy AVON csomaggal, amiről szintúgy nem kaptam értesítőt, derogál nekik megírni egy papírt, én pedig a szabadidőmet nem egyszer töltöttem azzal, hogy a postára rohangáltam kinyomozni, hogy hol van a csomagom, ennyi erővel el is mehetnék magam a feladóhoz a csomagért. És nem ez volt az első, ez sorozatosan ismétlődő probléma. Szóval felháborító az egész, de a futárszolgálatok nagy része sem különb sajnos.
A második antikedvenc helyen jelenleg a Sprinter szerepel nálam (karöltve a SzépségBolt webáruházzal), az ő történetük a Krémmániás Beauty Box-al kapcsolatos. Kb. április 13-án (csütörtök) látott napvilágot a hír, hogy rendelhető az újabb doboz a SzépségBolton keresztül és azt is írták, hogy hétfőn már szállítják is a csomagokat, ezért azonnal meg is rendeltem az elsők között, örültem, hogy hétfőre meg fog jönni, mivel szerdán utaztunk el. Aha persze. Hétfőn jött az email, hogy a futárszolgálatnak át lett adva a csomag, és még aznap kiszállítják, erről a futárcég megerősítő emailt fog küldeni, de nem küldött, ebből kifolyólag tudtam, hogy csomag sem fog jönni. Írtam nekik egy emailt, hogy mikor várható a csomag, mert a futárcégtől még semmi infót nem kaptam, szinte azonnal válaszoltak is, hogy biztos, hogy még aznap megjön a csomag. Nem meglepő módon nem jött meg. Újabb levelezés, újabb duma, hogy kedden már tényleg kihozzák. Azután pedig már nem is válaszoltak az emailekre. Kedden sem jött email sehonnan, ekkor már a futárcéggel is felvettem a kapcsolatot, ahol azt mondták, hogy náluk még nincsenek is ott a dobozok, szóval aznap biztosan nem várható, hanem majd szerdán. Ekkor már eléggé mérges voltam, mivel alapból is hétfőről volt szó, szerdán pedig elutazni készültünk, de ígérték, hogy másnap kiszállítják. Szerdán sem jött email sehonnan, felhívtuk őket, azt mondták, hogy most lesz kiosztva futárnak és még aznap érkezni fog, de a futár elérhetősége miatt hívjuk vissza őket később. A következő hívásnál egy másik hölgy közölte, hogy elvették a futártól és majd csak csütörtökön lesz kézbesítve. Ez már tényleg mindennek a csúcsa volt, egy élmény volt az utazás előtti órákat ezzel tölteni, és a Sprinternek vázolni, hogy mégis hogyan kellene a munkájukat végezni. A történet vége az lett, hogy utolsó pillanatban elküldték külsős céggel a csomagot, hogy megkapjam, de ezt is csak azért, mert hangnemet váltottam velük és nem hagytam magam. Ez a történet több siralmas kérdést is felvetett: Mennyire amatőr cégről beszélünk, ha teljesen ellentétes információja van a megbízó és a kiszállító cégnek? Mennyire amatőr a futárcég, ha a különböző ügyintézőknek különböző infója van a csomagról, egyáltalán ez hogy lehetséges? Miért ígérnek hétfői szállítást, ha még szerdán sem tudják, hogy hol a csomag és képtelenek végezni a dolgukat? Miért nem küldenek tájékoztatást arról, hogy akármilyen okból, de a csomag nem fog jönni, csak ekkor és ekkor? Miért nekem kell a munkaidőmet azzal töltenem, hogy őket hívogatom és a csomagom után kajtatok? Mire fel fizetek szállítási költséget? A konklúzió csak annyi, hogy mindkét cég totálisan alkalmatlan, a panaszkezelésük szintén. Ezért is írtam a korábbi bejegyzésben, hogy ezentúl akkor sem fogok ettől a webshoptól rendelni, ha kacsalábon forgó palotát árulnak 10 Ft-ér és nem is tudom ajánlani őket.
A harmadik "kedvencem" a Trans-o-flex, akikkel szintén élmény volt a kiszállítás. Eleinte jól indult a dolog, kaptam értesítést a szállítás várható idejéről és intervallumáról, direkt itthon is voltam aznap, azért hogy ezt a csomagot átvehessem. Az értesítésben a futár számát is megadták. 13-15 között ígérték a szállítást és erről délben kaptam emailt. Mikor már majdnem 4 óra volt gondoltam felhívom a futárt, hogy mikorra várható, hogy jön, de nem vette fel, többször is hívtam, de egyszer sem. Öt után már sejtettem, hogy ebből sem lesz ma már semmi, de azért ránéztem a nyomkövetésre, ahol azt írták, hogy sikertelen kézbesítés, mert a címzett nem volt a megadott címen.... Ami megint csak azért nagyon bosszantó, mert egész nap otthon ültem miattuk, és még a futárt is hívogattam. Másrészt direkt azért kérnek el telefonszámot, hogy felhívjanak, ha nem találnak vagy valami nem megy nekik, de ez sem történt meg.
Amik még általánosságban elő szoktak fordulni és nagyon nem értem őket, mikor arra hivatkozva nem hoznak ki egy csomagot az ígért napon, hogy ők rossz helyre mentek, nem találnak ide... hogy lehet futár egyáltalán valaki, aki nem ért a GPS-ből? Vagy nem küldenek emailt arról, hogy mikor fogják szállítani a csomagot, vagy éppen a kézbesítés előtt 5 perccel kapom az emailt.
Szóval jelenleg ez a három cég a legnagyobb kedvencem :D és ez az oka annak, hogy egyre kevesebb kedvem van rendelgetni, azt hinné az ember, hogy sokkal egyszerűbb, kevésbé macerás, de azt az időt amit a csomagjaim kajtatásával töltök, már tölthetem annyi erővel a boltokban járkálással is. De hogy pozitívumot is említsek a DPD-vel és a GLS-el általában nem szokott gondom lenni, ők ide szoktak találni, az ígért időben szoktak érkezni és a telefon sem csak díszlet a zsebükben (de lekopogom).
Ha ilyen esetek nagy ritkán egyszer-kétszer fordulnának elő, akkor valószínűleg most nem írnám ezt a bejegyzést, mert előfordul. De ez nem az első, nem is a második, bizonyos időközönként rendszeresen van valami gond, nem egyszer futkostam már én a csomagom után és ez felháborító. A karácsonyt megelőző időszakban is nem egy embertől hallottam, hogy rendeltek, de 2 hete nem érkezett meg, amikor megérkezett, akkor szanaszét törve és hasonlók. Lehetne sajnálni őket, meg megérteni, a nagy forgalom, a karácsony, a black friday stb., de én nem teszem, mert egyik sem meglepetés, ez a dolguk, ha ezen meg vannak lepve és nincsenek felkészülve rá az szomorú. A legnagyobb baj pedig az, hogy sokszor nincs is lehetőség választani, mivel minden webshop le van szerződve valamelyik céggel, így a kiszállító adott.
Csomagok feladásánál én már elkerülöm a postát, egyáltalán nem éri meg velük küldeni semmit a sima levélen kívül, ha más is hasonlóan vélekedik, akkor két tippem lenne, az egyik a Foxpost, aminek eléggé kedvező árai vannak és csomagpontra is lehet vele küldeni, a másik pedig a már korábban is említett Vaterafutár, rajtuk keresztül olcsóbban lehet csomagot feladni futárcégekkel.
Ti hogy álltok rendelgetéssel?
Volt már valamelyik céggel kalamajkátok?
6 megjegyzés
Mostmár én is sokkal szívesebben rendelek csomagautomatába, vagy ha nincs ilyen lehetőség, akkor olyan helyet próbálok meg keresni, ahol MPL futárral szállítanak, és ha éppen nem sikerül a kézbesítés, akkor le tudják adni a postán a csomagot, mert a többi futárszolgálat embertelen időkben szállít, amíg tartott a szorgalmi időszak, semmit nem tudtam átvenni, mert amikor jöttek, még üres volt a lakás, és nyilván nem tudom hazacsődíteni a családot emiatt. Nem beszélve arról, hogy tényleg nem is tiszta sokszor, hogy melyik nap jönnek...úgyhogy mostmár szinte mindent anyához kérek a munkahelyre, ő legalább át tudja venni bent.
VálaszTörlésIgen én is már sok csomagot Anyához rendelek, ott legalább bármikor át tudja venni valaki. De ha MPL-es a csomag ez sem nyugtat meg, mert értesítőt sem dobnak be.
TörlésNem ismerem ezeket a cégeket, a szerbiaiakkal meg jó tapasztalatom van (úgy a futárokkal, úgy a postásokkal, kivéve azokkal akik bent dolgoznak a hivatalban, mert bocs, de azok faszok), de ez azért elég tanulságos poszt volt, hogy jobban figyeljek oda, hogy melyik cég kivel dolgozik, és ismeretlen futárokat kerüljek.
VálaszTörlésSajnálom, hogy ilyen tapasztalataid vannak. :/
Legalább valahonnan jót is hallani, példát vehetnének igazán, mert nem értem, hogy a sok panasztétel miért jobb nekik, mint normálisan elvégezni a munkájukat.
TörlésOh, a drága magyar posta!
VálaszTörlésKét karkötőt rendeltem, az eladó asap fel is adta, de egy hét alatt csak nem ért ide a karkötő. Kérdeztem az eladót, hogy mizu? Bement a postára, és kiderült, hogy átvettem a csomagot! Felhívtam a postát (gondolom nem kell részleteznem, hogy üvöltöttem), panaszt tettem, beszéltem a postavezetővel (aki totál hülyének nézett), de csomag és ékszer sehol.
Aznap, hogy panaszt tettem és beszéltem a postavezetővel este csöngetett egy vad idegen nő, hogy véletlenül hozzá dobták be a csomagomat, és ő a szomszéd házban lakik. Néztem rá, hogy és véletlenül írta alá helyettem azt is, hogy átvette...? A posta nyilván mossa kezeit a történetben.
Istenem, szánalmas.. Nem is értem ezt hogy tehetik meg, amikor kötelességük lenne személyit elkérni átvétel előtt, a szomszédnak meg nyilván nincs a te nevedre szóló igazolványa 😓
TörlésÉn ezt a futáros nem papír alapú aláírást "szeretem" még. Nem lehet olvashatóan aláírni vele, mindenki krikszkrakszokat ír, sőt ők még javasolják is, ha számon kell kérni mert nem te vetted àt soha nem fog kiderülni, hogy ki írta alá.