Viszlát problémás bőr, hello retinol! | Tindigo Flawless&Magical - Tight&Timeless

péntek, április 26, 2019


Amióta felfedeztem a retinol bőrömre gyakorolt pozitív hatásait igyekszem mindig helyet szorítani neki az arcápolási rutinomban. A bőröm egyik kedvenc hatóanyaga, ami nem csak szuper anti-aging összetevő, de a problémás bőr hű társa is. Ahogy szoktam mondani, tipikusan az a termék számomra, aminek akkor érzem igazán a hatását, ha hosszú használat után egy időre abbahagyom, olyankor tűnik fel leginkább, hogy miért is volt jó nekem. Jelenleg két retinol foglal helyet a polcomon, ezekről hoztam el a tapasztalataimat.

Így visszatekintve, viszonylag sok féle retinolt próbáltam már ki, a kedvencem a már (sajnos) rég megszüntetett Madre Labs 1% Retinol Serum volt, aminek a hatása már másnap reggelre érzékelhető volt, gyönyörűen kivasalta az arcot, és a pórusok láthatóságán is ez volt az egyetlen, ami nálam javított. A dobogó 2. helyét pedig töretlenül a Madre Labs Serumdipity Retinol Szérum foglalja el, ami nekem az eddig próbáltak közül a legjobban bejött és még mindig rendelhető. Rendszeresen kísérletezem retinollal és keresem azt, amelyik felülmúlhatja, de még ez sajnos nem sikerült.

A decemberi megjelenéskor azonnal lecsaptam Tindigo két új retinolos készítményére, a Flawless&Magical-t arcra használtam, míg a Tight&Timeless-t a testem problémásabb területein alkalmazom, mint a mellkasom, és karjaim felső része.


Azért is volt jó egyszerre párhuzamosan használni a két retinolt, mert hamar kiderült, hogy a hátamon, amit nem látok, ezért piszkálni sem annyira tudom, sokkal látványosabban hatott ez az összetevő, 1 hét alatt már látványos volt a különbség és egyébként azóta már szinte nem is kell kennem. Míg az olyan részeken, mint a karom, amit hajlamos vagyok piszkálni, hiába kenem rendszeresen a retinolt, a nyomogatás hátráltatja a hatását. Ez az arcon is így van, egyértelműen látható, hogy amikor beteg voltam és nem foglalkoztam azzal, hogy nyomogassam, akkor szinte tökéletes volt a bőröm állapota, ellenben mikor szétszedem a pórusaimat is azzal, hogy próbálom nyomkodással tisztítani... na akkor bevethetek akármit, sokkal lassabban fog helyrejönni. Pedig olcsó tanács, szóval érdemes lenne alkalmazni.

Flawless & Magical 0,5% Retinol Szérum
  • 0,5% retinol tartalmú, így olyanok is ki tudják próbálni, akik még sosem használták azelőtt ezt a hatóanyagot.
  • A retinol mellett számos szuper összetevő fokozza az öregedésgátló hatást, mint E-vitamin, ceramid, hyaluronsav, zöld tea, uborka kivonat, körömvirág, édesgyökér, aloe vera kivonat stb.
  • Illatanyag és alkohol nincs benne.
  • Az airless csomagolás megvédi a krémet attól, hogy veszítsen hatékonyságából, esetlegesen szennyeződések kerüljenek bele, plusz az adagolás is egyszerű vele.
  • Én minden este vagy minden második este használtam, mert már hozzá voltam szokva, viszont az én bőrömet szárítja, ezért mindig hidratálom utána.
  • Csökkenti a mitesszerek számát, segít megelőzni az új pattanások kialakulását, a már meglévők pedig gyorsabban gyógyulnak tőle.
  • Úgy vettem észre, hogy a túlzott faggyútermelésen is képes segíteni, segít a bőr 'zsírosságát' szabályozni.
  • Nem irritál, nem csípi a szemem (nálam utóbbi kiemelten fontos szempont).
  • Nem okoz semmilyen kellemetlen mellék tünetet.
  • Könnyed állagú krém, ami azonnal beszívódik, nem hagy maga után réteget, nem keni össze a párnát.
  • Kevés kell belőle, napi használat mellett sem fogy el gyorsan.


Tight & Timeless 1% Retinol Lotion
  • Magasabb, 1% retinol tartalmú, ezért kezdőknek javasolt nem ezzel kezdeni.
  • Ki fogom próbálni arcon is, mert eddig csak a testemen használtam, de simán bírnám arcon is.
  • E-vitamin, jojoba, szőlőmag és lenmag olaj is található az összetevők között, amik kombinált bőrre kifejezetten hatásosnak bizonyulnak.
  • Ettől egyáltalán nem olajos állagú a krém, ha nem tudnám nem is gondolnám, hogy olajok is vannak benne.
  • Könnyed lotion állag, azonnal beszívódó és könnyen kenhető formula.
  • Célzottan a problémásabb, pattanásos területekre szoktam felkenni, nem kell sok belőle, másnapra azonban már érzékelhető a gyulladáscsökkentő hatása.
  • Kb. 1-2 hét alatt már egyértelműen látható a hatékonysága (a nem piszkált területeken főleg), szinte teljesen felszámolja a kialakult pattanásokat és rendszeres használat mellett ritkábban jönnek elő újak.
  • Nem szárít, nem csíp.

A Flawless & Magical nem lett a kedvencem, mert engem zavar, hogy szárít, pedig a Smooth & Glow-val meg pont az volt a bajom, hogy az meg túl olajos nekem. Testre a Tight & Timeless biztos, hogy visszatérő lesz, ha elfogy, valamint ki fogom próbálni arcon is, hátha ez nem szárít majd ott sem. Tudom, hogy sokan vannak, akiknek a háta is durván problémás, nekik kimondottan ajánlom, mert biztos, hogy még látványosabb változást eredményezne ez a retinol nekik is.

A rendszeres retinol használat mellett fontos odafigyelni a fényvédelemre is, amiből ha sikerül megtalálni AZ igazit, nem nyűg lesz a kenegetés, hanem minden szempontból hasznos, hiszen pluszban hozzájárul a szép bőrképhez. Én a jelenlegi fényvédőmtől oda meg vissza vagyok, csak remélni merem, hogy nyáron sem lesz sok a bőrömnek. A második kedvencem már egy inkább nyárra való darab, amivel nem igazán kell kompromisszumot kötnöm, illetve egy kémiai is van a sorban, amivel csak az a bajom, hogy a szemem csípi, ezen kívül nyárra, strandra tökéletes.

Fényvédők, amiket érdemes megnézni:
  1. Paula's Choice Defense Essential Glow SPF30
  2. Clinique Sun Mineral Sunscreen Fluid SPF30
  3. Bioderma Photoderm MAX Aquafluid SPF50+


Ki használ még rendszeresen retinolt és milyet?
A fényvédőkkel mik a tapasztalataitok?

You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék