Mindennapi Kincsek | Alveola Aloe Vera Spray

hétfő, május 01, 2017


Pár hete a kezembe akadt az Alveola Aloe Vera Spray, amiből régóta tartunk itthon egy-egy darabot, általában nyáron szokott előkerülni, mert közismerten a napégés enyhítésére, csípésekre és égési bőrpírre nyújt hatékony segítséget. Ezúttal viszont jobban szemügyre vettem, s láttam hogy hatásosnak ígéri magát a vízhiányos bőr nedvességpótlására, az irritációk enyhítésére, s mivel egyébként is több kozmetikumom tartalmaz aloe verát, arra gondoltam, hogy kipróbálom arcon használva. Hogy mennyire vált be erre a célra, valamint hogy milyen egyéb jótékony hatása van még ennek a növénynek, kiderül a bejegyzésből.

Az Aloe Vera Spray drogériákban és gyógyszertárakban kapható, 100 ml-es a kiszerelése, 1500 Ft körüli áron mozog és fújókás, ami megkönnyíti a használatot. Régóta szerettem volna már valami hasonló terméket, valami hidratáló hatású készítményt, amit csak az arcomra kell fújni és pikkpakk kész is a művelet. Tartalmaz 100%-ban stabilizált aloe vera lét, vizet, glycerint, pantenolt (bőrnyutató, bőrpuhító), kamilla kivonatot (bőrjavító, gyulladáscsökkentő), árnika kivonatot (bőrkondicionáló), ginko biloba kivonatot (antioxidáns), hyaluron savat (hidratáló, segít megőrizni a bőr víztartalmát és feszességét), allantoint (gyulladáscsökkentő). Az INCI végén kétféle tartósítószer is van, ami kis mértékben van jelen, de arra érzékenyeknél okozhat irritációt.

Azért kezdtem el ilyen formában használni, mert szerettem volna, ha hatékonynak bizonyul a vízhiányos bőröm hidratálásában, valamint megnyugtatja a bőrömet, ha éppen babráltam vele és piros, segít a pattanásokat hamarabb lehúzni. Pár fújásnyit szoktam belőle használni reggelente, gyorsan beszívódik, de a bőröm inkább picit szárítja ebben a formában, mintsem hidratálná, viszont ha nem hagyom teljesen megszáradni, hanem még enyhén nedves állapotában hidratálok rögtön, akkor tökéletes. Valamint a bőr nyugtatásában, a pirosság gyorsabb lehúzásában valóban jó. Jó lenne kipróbálni egy hasonlóan spray változatú terméket, ami csak 100%-ban aloe verát tartalmaz, vagy ha spray-ben nincs is, akkor krémben is szívesen kipróbálnám, de ennek még nem néztem utána. Ez a termék nem kimondottan az arcápolásra való, ennek ellenére sok minden másra jó, igazi univerzális darab.


Mi mindenre jó még az aloe vera? Néhány érdekesség:
  • csökkenti a gyulladást
  • az ókori katonák sebgyógyításra is használták
  • az ókorban a papok mumifikáláshoz használták
  • gombaölő és regeneráló hatású
  • kapható ital formájában is, ami tisztít és méregtelenít
  • hasznos lehet sérülésekre, égési sebekre
  • fertőtlenít
  • vitamin- és ásványianyag-tartalma miatt elsőrendű táplálékkiegészítő
  • sokan ajánlják pattanások utáni hegekre is

Ti használtok bármilyen formában aloe verát?

You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék