A szép bőr 7 egyszerű titka

hétfő, május 29, 2017

A Párizsban töltött egy hét alatt észrevettem néhány olyan, egyébként teljesen egyszerű dolgot, amik együttesen hozzájárulnak ahhoz, hogy szép legyen a bőröm. Ezek tényleg nagyon kézenfekvőnek tűnnek, pár dologról mégsem gondoltam volna, hogy ekkora jelentőségük lenne. Vicces, hogy ezekre még csak nem is szándékosan jöttem rá, tök véletlenül alakult úgy, hogy ezalatt az egy hét alatt mindegyik pontot maximálisan teljesítettem és véletlenül figyeltem fel a 'következményére'. Ami jó, hogy mindezek nem kerülnek semmibe, és 1 hét alatt látható eredményük van, esetemben legalábbis tényleg így volt. Ezért gondoltam, hogy megosztom veletek ezt a pár apróságot, hátha kipróbálnátok Ti is, végülis vesztenivalója senkinek nincs.

1. Nem ettem semmit, ami a legkisebb mennyiségben is tartalmaz tejet
Én alapból is allergiás vagyok a tejfehérjére, szóval nem csak a bőröm érdekében kell kerülnöm, de bevallom van pár dolog, aminek nem tudok ellenállni (legyen az egyszerűen egy csoki, vagy a Nescafé 3in1 kávé), pedig ezt sem kellene. Mióta viszont tényleg tapasztaltam, hogy mennyivel jobb, ha messziről elkerülöm, sokkal könnyebben megy. De a tej nem csak azon emberek bőrére lehet rossz hatással, akik allergiásak rá, hanem bárki másnak is, nem kell hozzá allergia. Egyre több embertől hallom, hogy mióta elhagyta a tejet, sokkal szebb a bőre. Persze ehhez tényleg kell az állandó önmegtartóztatás.

2. A cukrot tartalmazó dolgokat is elkerültem
Korábban rengeteg helyről hallottam már, hogy ha száműzöd a cukrot az életedből, a bőröd teljesen megváltozik. Mindig érdekelt, hogy ennek mennyi valóságalapja van, de rávenni sosem tudtam magam, hogy tényleg huzamosabb ideig kerüljem. Kár, pedig már egy hét alatt megmutatkozik a hatása és megdöbbentett, hogy mennyire igaz.

3. Byebye kóla és egyéb vackok
Szerencsére egyébként sem vagyok egy nagy üdítős, inkább a vizet és a gyümölcsleveket szeretem, de néha azért én is iszom kólát vagy hasonlókat, pedig valamiért ez sem tesz jót a bőrömnek, ezt már megfigyeltem az utóbbi időben, ezért ezt is kerülöm.

4. Rendszeresen ettem, értelmeset, megfelelő mennyiségben
Sajnos van olyan nap, hogy csak úgy elsiklik mellettem az idő és mire eszembe jut, hogy enni kéne már este van, máskor eszem, csak éppen össze-vissza, de egyik sem jó opció. Ez idáig is egyértelmű volt, de az hogy ez is hatással van a bőrömre, már nem annyira. Nem hiába van az a közhely, hogy az vagy, amit megeszel. Ha minőségi ételeket eszem és változatosan, fogyasztok gyümölcsöt és zöldséget az édességek, 'tasakos' cuccok vagy hasonlók helyett szebb a bőröm is és jobb a közérzetem is. Mondjuk ezt a pontot Párizsban sokkal egyszerűbb volt kivitelezni, tekintve hogy ott a hozzávalók sokkal frissebbek és finomabbak, mint itthon. Pl: a salátát itthon nem eszem meg, mert nem ízlik, ott viszont meglepően konstatáltam, hogy tök finom. Másrészt az is sokat számít, hogy többször egyek kevesebbet.

5. Rendszeres ittam vizet, minimum napi 2 litert
A belülről hidratálás továbbra is nagyon fontos. Ez a pont a legegyszerűbb számomra, én mindig is sok vizet ittam, szeretem is, ezért nem nehéz megvalósítanom ezt a feladatot.

6. Eleget aludtam és normális időben feküdtem le
Kutatások is kimutatták már és tényleg van valóságalapja: pihentetőbb az alvás, minél korábban fekszel le. Én már akkor is kipihentebb vagyok és jobban alszom, ha éjfél helyett 10-kor fekszem le. Azt pedig mondanom sem kell, hogy napi 8 óra alvás lenne a normális mindenkinek, én ezt általában tartom, bár igaz ami igaz 10 óra alvással érzem magam a legjobban, de ez hétköznapokon nem igazán kivitelezhető. Tudom, hogy sokan a 8 órát sem tudják megoldani, a különböző műszakok miatt, de aki teheti próbálja ki.

7. Levegőn voltam mindennap sokat
Ez csak egy kis plusz, de mégis sokat számít, sokkal jobban érzem magam, ha legalább egy órát levegőn voltam, sétáltam vagy hasonló, jobban is alszom, jobban is érzem magam és a bőröm is kivirultabb.

Lehet, hogy elkezdeni és betartani nehéz ezeket, de az garantált, hogy megéri, hozzászokni viszont nem nehéz. Nekem 1 hét elég volt rá, még akkor is ha nem volt szándékos, utána pedig már nem is hiányoztak sem a cukros dolgok, sem a tejesek. A nehezebb része az, amikor veled szembe valaki olyat eszik, amit amúgy te is szeretsz, így nehezebb ellenállni a kísértésnek, de fontos, hogy ne engedj a csábításnak, mert utána kezdheted elölről az egészet.


Ti tapasztaltátok már, hogy szebb a bőrötök valamitől, aminek nincs köze termékekhez?

You Might Also Like

0 megjegyzés