{Vigyázz! Kész! Posztolj!} - Stresszkezelés

szerda, szeptember 23, 2015


A mostani VKP témájának a stresszkezelés lett kisorsolva, ami nálam egyenlő a stresszlevezetéssel. Mondjuk ez attól is függ, hogy miről van szó, de a lényeg, hogy ne olyan embereken vezessük le a feszültségünket, akik semmiről nem tehetnek, csak éppen rossz pillanatban beszélnek velünk (velem már jó párszor előfordul), és ne is rágódjunk a dolgokon túl sokáig, az sem vezet sehová. Úton útfélen beleakadni olyan emberkékbe, akiktől a hajamat tépem, de ettől még stresszes nem leszek, csak pillanatnyilag felbosszantanak. Persze ennek is van egy határa. Például mostanában az egyik Facebook-os csoporton keresztül árulom egy-két ruhadarabomat, az egyik lány szerette volna megvenni tőlem az egyiket, este meg is beszéltük, hogy másnap X időben Y helyen találkozunk, állította, hogy tuti fix jó lesz neki. Majd másnap a találkozó előtt 1 órával írt, hogy még sem fog odaérni. Megbeszéltünk egy másik időpontot, elkérte a telefonszámomat, hogy ha nem találjuk egymást vagy bármi van, akkor elérjen. Bemásztam a városba és a megbeszélt helyen vártam, 10 perc után sem történt semmi, írtam neki egy sms-t, hogy merre van vagy mi újság semmi válasz.. 20 perc után otthagytam, hazajöttem, írtam neki levelet, hogy ezt mégis hogy gondolja, hát gondolhatjátok, hogy azóta válaszra sem méltat. Na, például az ilyen pofátlan emberek fel tudnak bosszantani, rabolják a másik idejét, képtelenek rá, hogy szóljanak, én pedig csak kíváncsi lennék, hogy mit érez ilyenkor az ilyen.. ezzel nem tudtam mit tenni, csak szépen (nem szépen) elküldtem melegebb éghajlatra. De azért stresszes ettől sem lettem. Sokan úgy 'vezetik' le, hogy elkezdenek össze-vissza enni mindent, nos szerencsére én ebbe a kategóriába abszolút nem tartozom sőt ellenkezőleg, ha igazán olyan problémám van, akkor egy falat nem megy le a torkomon, de szerencsére ez ritka és persze cseppet sem jó megoldás, ne vegyetek rólam példát. Ami viszont bombabiztos megoldás ilyen helyzetekben, legalábbis ami nekem bevált az a sport: az én esetemben az edzés és az úszás, de a futás is tökéletes erre a célra vagy bármi más, amit ti szerettek! Maximum fél órát vesz igénybe, és sok legyet ütünk vele egy csapásra: sokkal jobban érezzük magunkat utána, fittebbek is leszünk és az alakunk is formálódik. Futáshoz pedig pörgősebb zenét kell választani, nagyon jó érzés utána, még 40 fokban is :D A legjobb ha nem órákig tartó bosszankodás után döntjük csak el, hogy tenni kellene valamit, hanem rögtön elmegyünk mondjuk futni, és akkor remélhetőleg elkerüljük a felesleges köröket, az időt pedig hasznosan töltjük.


Ti mivel vezetitek le a feszültséget?







You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék