Feltöltődés testnek és léleknek

szerda, július 20, 2016


Nagyon régóta szerettem volna már kipróbálni valamelyik jóga típust, ezer éve szerepel a bakancs listámon, ezért is örültem nagyon mikor májusban végre kipipálhattam ezt a pontot. Ezer hely van, ezer oktató, ezer típus, ezért nehéz a választás és azt hittem még nehezebb elsőre találni egy helyet, ami minden szempontból tökéletes, de mondatni sikerült, ezért úgy gondoltam, hogy ebben a bejegyzésben bemutatom Nektek és beszéltek róla egy picit bővebben.

Igazából nem is én választottam, hanem a Barátomtól kaptam ajándékba a szülinapomra egy bérletet, amit én hatha jóga órákra használtam fel. A hely, ahová mentem nagyon barátságos, családias és kellemes környezet. A 11. kerületben található, jól megközelíthető helyen, Unity Jógacenter a neve. Mindenki nagyon kedves, tudja a dolgát; én lepődtem meg a legjobban, hogy nem nekem kellett mindent megkérdezgetnem, hanem első alkalommal minden információt megkaptam és az öltözőt, a termet is személyesen mutatták meg, pozitív kezdet volt. Ahogyan az is, hogy minden tiszta volt, szép, modern, amit csak azért említek meg, mert nem egy negatív tapasztalatom volt már ilyen téren. De térjünk akkor rá magára az órára.

"A test egészségesen tartása az első lépés a lelki egyensúly eléréséhez. Az asanak (testhelyzetek) gyakorlásával erősítjük és nyújtjuk a testet, a légzéssel összehangolt mozgás javítja a koncentrációs készséget, oldja a stresszt, és közelebb visz Önmagunk megismeréséhez. A jóga nem verseny, sem magaddal, sem másokkal szemben, a lényeg hogy megtaláld a saját határaidat minden nap. Tested olyan, mit a házad, ahol élsz: fontos, hogy szép legyen, tiszta legyen kívül-belül, fontos, hogy rendet tartsunk benne, vigyázzunk rá. De a lényeg Te magad vagy, aki benne laksz, az otthon, csak arra kell, hogy legyen hol élned, amíg nem döntesz úgy, hogy elköltözöl."

Ez a terem, ahol az órák zajlanak

Az órák 90 percesek, a teremben nincs nagy villany kapcsolva, csak kisebb fények és gyertyák vannak, valamint halk zene is szól. Az oktató az újaktól mindig megkérdezi hogy van-e valamilyen egészségügyi problémájuk és ha igen, ehhez mérten ad külön gyakorlatot, ami szintén nem egy hátrányos tulajdonság. A jóga matrac adott, és szerencsére tiszták, nincsenek agyon izzadva és nem büdösek (igen ezt is tapasztaltam már sok helyen). Első alkalommal a legtöbb helyzetet nem is tudtam kitartani, fájt mindenem, de minden alkalommal egyre jobban ment. Én eléggé hátfájós vagyok a sok ülés miatt, ezen a rendszeres jóga rengeteget segít, szinte az összes gyakorlat erősíti a hátat és tartásjavító is, jó érzés végezni őket. A nyújtások pedig a másik nagy kedvenceim! A jóga órák után nem fájt a hátam, és nem is ültem görnyedten, amikor pedig kihagytam egy órát a hátam is megérezte. Az oktató kedves és profi, mindenkire odafigyel, hogy helyesen végzi-e a gyakorlatot. Az órákon mindig sikerül kikapcsolni az agyamat, nem viszem be a terembe a problémáimat, nem agyalok folyton valamin, tényleg teljesen kikapcsol és felszabadít nem csak testileg, hanem lelkileg is.

Az egyetlen hátránya a helynek, hogy csak munkából hazafelé jövet esik útba, így korlátozottak az időpont lehetőségek, amikor el tudok menni, így az óratípusok száma is korlátozott, egyébként a választék sem túl széles, legalábbis azok közül, amik engem érdekelnének. Ezen kívül az árak is picit húzósak, de én azt mondom, hogy minden pénzt megér! Nagyon tudom ajánlani Nektek a helyet és az órát is.


Sportoltok valamit?
Jógázott már közületek valaki?
Melyik jóga típust szeretitek?

You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék