Healthy Lifestyle 3. | Immunerősítő energiabombák

csütörtök, október 29, 2015


Éppen aktuálisnak érzem folytatni az egészséges életmód rovatot, na nem mintha nem lenne mindig aktuális. Ha még nem olvastátok volna az előző kettőt, akkor ITT és ITT találjátok meg őket. Ezúttal néhány receptet (inkább összetevő lista) hoztam, amiket tényleg csak pár pillanat összedobni és már fogyasztható is, az összetevők egészségesek, remek immunerősítők és tápanyagokban gazdagok! Ha kíváncsiak vagytok rá olvassatok tovább.

Alma - cékla - sárgarépa - citrom turmix


A hozzávalókat megmossuk, a cékla rostos végét levágjuk majd meghámozzuk, aztán kipréseljük a levüket és összeöntjük.

A cékla gyulladáscsökkentő, erősíti az immunrendszert, fokozza a sejtek oxigénellátását, fiatalító és méregtelenítő hatású, nem utolsó sorban remek antioxidáns. Megtalálható benne többek között a folsav, kalcium, fehérje, rost, betanin. Egy darab sárgarépa annyi béta-karotint tartalmaz, hogy testünk megfelelően előállíthatja belőle az egy napra szükséges mennyiségű A-vitamint, ami elengedhetetlen. Jótékony hatást gyakorol a szemre és a bőrre, de jót tesz a szívnek és a keringésnek is. A citrom a megfázás, influenza, gyomorégés egyik leghatékonyabb ellenszere, magas savtartalma azonban rongálhatja a fogzománcot! Antibakteriális hatású, antiallergén, csökkenti a koleszterinszintet, szintén remek antioxidáns. Az alma pedig csökkentheti a vérnyomást, méregtelenít és jó hatással van az emésztőrendszerre.

Nyers spenót és sárgarépa lé

Tetszőleges mennyiségű nyers spenóthoz sárgarépa lét öntünk, majd összeturmixoljuk őket. A spenótnak a legmagasabb az antioxidáns tartalma, mert a benne lévő klorofil nem fő meg, így jót tesz a vérnek és sok folsavat is tartalmaz. Vírusölő, immunerősítő, jót tesz a szemnek és energiafokozó.

Kasvirág tea


Erősíti az immunrendszert. Enyhe, közepesen súlyos megfázás, légúti és húgyúti fertőzés kiegészítő és megelőző kezelésére alkalmas. Külsőleg nehezen gyógyuló sebek, gyulladásos bőrbetegségek esetén alkalmazzák. Használata előtt érdemes kikérni orvos véleményét, mert mellékhatásai is előfordulhatnak!

Hidegen sajtolt Szőlőmag olaj


A szőlőmag olaj belsőleg használva csökkenti a koleszterin szintet, erősíti a vérereket, védi az érrendszert a meszesedéstől, szívbarát, csökkenti a trombózis lehetőségét, védi a sejteket a káros hatásoktól és gátolja a rák kialakulásának veszélyét, fiatalítja a bőrt, védi a szemet és segít megakadályozni a szürke hályog kialakulását, gyulladás gátló hatású, erősíti a szervezetet, csökkenti az inzulin rezisztenciát. Naponta egy-két teáskanállal ajánlott fogyasztani. Külsőleg is lehet használni, heti néhány alkalommal a bőrbe masszírozva. A hajtöveken használva pedig regenerálja a hajhagymákat.

Pritamin paprika + kápia paprika + kalocsai fűszerpaprika + lenmagolaj + póréhagyma + sárgarépa lé + paradicsom sűrítmény = Koszorúér tisztítás

A paprika fontos tápanyagforrás, erősíti a látóképességet, antioxidáns, stressz űző hatású és vitaminokban gazdag. A kápia paprika koleszterincsökkentő hatású, serkenti az anyagcserét, szabályozza a vérkeringést, segíti a sebgyógyulást és semlegesíti a szabad gyököket. A lenmagolaj segíti a zsírégetést, enyhíti az izomfájdalmat, hatékony bőrproblémákra (ekcéma, pikkelysömör). Kutatások szerint védelmet nyújthat a szív és érrendszer számára, mert javítja az artériás keringést, a vérsűrűség természetes csökkentője. A póréhagyma A, B és C-vitamint és vasat tartalmaz. Jó hatással van a máj és a gyomor működésére. Tisztítja a beleket, hígítja a vért, vizelethajtó, hatékony köhögés ellen is. A paradicsom pedig vírusölő, növeli az energiaszintet, káliumban és vitaminokban gazdag. A fenti összetevőkből készített turmix rendszeres fogyasztás esetén tisztítja a koszorúereket.

Savanyú káposzta és sárgarépa


Mindkét zöldség reszelékét össze kell önteni, mindössze ennyi az egész folyamat. Én személy szerint imádom a savanyú káposztát magában fogyasztani. A sárgarépa jótékony hatásairól fentebb már írtam, a savanyú káposzta pedig igazi multivitamin: magas a rosttartalma, számos betegség ellen véd, jótékonyan hat a bélrendszere és a daganatos sejtek szaporodását is gátolhatja. Vízzel nem kell átmosni!

100%-os gránátalmalé


A gránátalma kiemelkedő antioxidáns. Hatékony érelmeszesedés ellen, képes megakadályozni a rákos sejtek osztódását, változókori panaszok ellen, depresszió esetén is ajánlott, lassítja a porckárosodást. Hatékony vírusok és baktériumok ellen, erős gyulladáscsökkentő hatású, segítséget nyújt vesebetegség esetén is. Étkezések előtt, önmagában ajánlott fogyasztani, napi 35-40 ml-t. A gránátalma flavonoidokban, gyümölcscukorban, C-vitaminban gazdag, természetes forrása az ellag savnak. Külsőleg is előszeretettel használják, mert gyulladáscsökkentő hatású, bőrfeszesítő, regenerálja a sejteket, lassítja a bőr öregedését, amit egy zsírsavnak köszönhet. Rengeteg helyen lehet kész italként kapni, de otthon is elkészíthető.

Nem mondom, hogy mindegyik ital finom lesz, de igazából ez ízlés kérdése is, én például rengeteg dolgot nem szeretek, de a turmixokban pont az a jó, hogy ízlés és kedv szerint összedobhatjuk a hozzávalókat és bátran kísérletezhetünk, ahogy tetszik. A lényeg az, hogy rengeteg egészséges dolog van, amelyeknek a rendszeres fogyasztásával hozzájárulhatunk ahhoz, hogy elkerüljük a betegségeket (ami persze nem garancia, de legalább az esélyt megadhatjuk) és energikusabbak lehetünk. Személy szerint a "daganat gyógyító és káros sejt pusztító" hatásaikban nem hiszek, mert ha valóban így lenne mindenki zsák számra inná ezeket a dolgokat és nem halnának meg rengetegen daganatos betegségekben, viszont a megelőzésben és egészséges életmódban annál inkább.



Fogyasztott már valaki önmagában bármilyen zöldséglét?
Szoktatok turmixokat fogyasztani? És ha igen, milyet?
Mit gondoltok az olajok jótékony hatásairól?


FACEBOOK | CONTACT | BLOGLOVIN | TWITTER

You Might Also Like

0 megjegyzés