Arcápolási rutin 9.000 Ft-ból kezdőknek

hétfő, február 19, 2018


Többen kérdezték már tőlem, hogy milyen termékeket ajánlok kezdő, problémás bőrű arcápolási rutinba olcsón. Ezért arra gondoltam, hogy készítek erről egy bejegyzést. Az olcsó nyilván relatív, de igyekeztem olyan termékeket összegyűjteni, amik reálisan nézve barátságos áron beszerezhetőek és jól is működnek, ezúttal a problémás bőrűeket megcélozva. Mindegyiket használtam már és szerettem, aki régóta olvas annak nem is lesz nagy újdonság. Egyik sem tartalmaz irritáló összetevőket, szóval érzékeny bőrűek is nyugodtan használhatják őket.

Ha valaki a nulláról szeretne felépíteni egy arcápolási rutint, akkor szerintem nem kell egyből belevágni a közepébe és rögtön speciális kezelésekkel, szérumokkal és hámlasztókkal megspékelni azt. Eleinte bőven elég egy biztos minimalista rutin, problémás bőr esetén pedig valamilyen célzott termék, ami felveszi a harcot a pattanásokkal, zsírosodással, aztán ha a bőröd már ezekből megtalálta a tökéleteset, akkor lehet tovább kísérletezni és fokozatosan kiegészíteni a rutint extrákkal. Már ha szükséges egyáltalán. Ezek alapján én az alábbi 5 lépést és terméket ajánlanám problémás bőrre kezdőknek, amik olcsóak és hatásosak is.

1. Arclemosó vagy sminklemosó (ha sminkelsz) - 1690 Ft/1350 Ft
Ha nem kifejezetten olcsó termékeket sorolnék most ide, akkor biztosan a Bioderma Sébium H2O-t ajánlanám, mert sokkal jobb és többre alkalmas, mint a többi micellás víz. De ha kedvezőbb árút kell javasolni, akkor a Garnier Micellás Víz lenne az, amit én korábban sokszor újra vettem, egyszerűbb sminkek eltávolítására alkalmas és az arc tisztításában sem rossz. Nem irritál, nem csípi a szemet és sokáig elég. Ha hatékonyabb sminklemosót keresel, akkor pedig a Garnier 2in1 sminklemosót javaslom, ami két fázisú, kevesebb vattakorongot igénylő, közkedvelt termék.

2. Arctisztító - 1700 Ft
A Nutribiotic Skin Cleanser kíméletes összetevőkkel rendelkezik, óriási kiszerelésű, legalább 1 évre simán elegendő mennyiség (bár attól is függ, hogy mennyit használsz belőle és hányszor egy nap). Az elmúlt két év alatt még nem sikerült ráunnom, igazából nem is lenne miért. Illatmentes, minimálisan habzik, de jól tisztít. Nem húzódik utána a bőr, nem szárít. Nagy kiszerelése miatt utazáskor nem éppen őt vinném magammal, de más flakonba át lehet pumpálni belőle. Ja igen, a pumpa! Szerintem szuper ez a kialakítás, hogy nem kell a flakont nyomkodni, hogy az utolsó csepp is kijöjjön belőle, valamint a kifolyás sem veszélyeztet vele kapcsolatban.


3. Hidratáló krém vagy fényvédős hidratáló - kb. 2100 Ft
Ha utóbbiból sikerült a bőrödnek is megfelelőt találnod, ami közben hatásos is, az szuper, mert így nincs szükség több lépésre. Már említettem, de jolly joker hidratáló krém a Mizon Hyaluronic Ultra Suboon - gyakorlatilag szerintem bármilyen bőrtípusra megfelelő. A problémásra, kombináltra, normálra és vízhiányosra legalábbis biztosan. Könnyed állagú, feltölti a bőrt, de nem fényesíti ki vagy zsírosítja túl. A fényvédő kérdés már nehezebb, ha olcsóbb verziót szeretnél, akkor a koreai kínálatot ajánlanám feltérképezni. Az Innisfree The Minimum Sun Cream SPF25-t régebben használtam, fizikai szűrőket tartalmaz és nem túl nehéz állagú, nem is hagy fehér réteget a bőrön. Nekem akkor önmagában is elegendő volt, megfelelően hidratált és nem okozott semmilyen irritációt, az ára is nagyon baráti. A fényvédő faktora nyáron, főleg strandon vagy direkt napon talán kevés, de a többi évszakra tökéletes.

4. A problémás bőr megmentője - 1990 Ft
Ha egyetlen terméket ajánlhatnék, ami működik problémás bőrűek esetén és nem csak egy célt pipálhatunk ki vele, az a The Ordinary Niacinamide és Zinc Szérum lenne akkor is, ha nem számítana az ár. Egyszerűen egy csoda ez a szérum, aminek a hiányát biztosan észreveszed, ha abbahagyod a használatát. Csökkenti a mitesszerek számát, szabályozza a faggyútermelést, visszafogja a bőr zsírosodását, pattanásaim pedig szinte nincsenek is, amikor rendszeresen használom. Hajlamos szárítani picit a bőrt, de nem túl durván, ha hidratálsz utána, akkor ez simán orvosolható. Szerintem messze jobb termék, mint bármelyik hámlasztó.

5. Ajakápoló - 1490 Ft
A kiszáradt, cserepes ajkak nem túl vonzóak, ezért bár gondolom mindenki használ ajakápolót, de azért megosztom az én kedvenceimet. A Labello és társai maximum ideig-óráig tűnnek működőképesnek, de hosszútávon semmire sem alkalmasak. Nálam a legnagyobb kedvenc a Nuxe Reve de Miel Ajakbalzsam, aminek a stiftes verziója olcsóbb és praktikusabb. Ez pikk-pakk rendbe hozza az ajkakat, intenzíven hidratál és puhít. A másik, amit ajánlani tudok az Eucerin Lip Aktiv, ami szintén illatmentes, hatékony és kényelmes viselet.


Te mit ajánlanál egy kezdőnek, ami olcsó és jó?

You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék