Tartós manikűr, órákig tartó várakozás nélkül

hétfő, június 01, 2015


Egy réteg alaplakk, két réteg színes lakk, egy réteg fedő lakk, 15 perc = tökéletes manikűr, körömlakkal. Aha, mindannyian erre vágyunk, de kár hogy ez csak a magazinokban és a filmekben valósul meg; a valóságban nem teljesen így néz ki a dolog. A mai bejegyzés apropója a legutóbbi körömfestésem, ami kicsapta nálam a biztosítékot.

Mi vehetné el jobban az ember kedvét a körömfestéstől, mint az, hogy hiába törekszik arra, hogy tökéletesre sikerüljön, valami mindig belerondít a képbe. Így történt ez legutóbb is: felkerült a körmömre 1 réteg alaplakk, 2 színes réteg és 1 fedő, mindegyik réteg között vártam, hogy megszáradjon teljesen, ugyanakkor mindegyik rétegnél sikerült belenyúlnom valamelyik körmömbe, így kezdhettem elölről, ez nyilván baromi unalmas. Aztán úgy voltam vele, hogy jó, biztos én vagyok a béna, hogy nem tudok megülni nyugton a fenekemen, úgyhogy megpróbálom újra, mozdulatlan leszek míg teljesen meg nem szárad.

Ekkor végre sikerült elkészülni teljesen anélkül, hogy bármelyiket is le kellett volna mosnom 20x. Mindezt persze úgy, hogy rengeteg ideig tartott míg megszáradt. Megjegyzem, hogy ha elfogadható időn belül száradna meg egy körömlakk, akkor semmi probléma nem lenne azzal, hogy közbe semmi mást nem csinálhatsz, na de az, hogy órákig üljek egy helybe és ne nyúljak semmihez, elég nevetséges. A pontot az i-re pedig az teszi fel, amikor látszatra végre úgy tűnik, hogy sikerült megszáradnia, és végre csinálhatok valami mást, de a körmöm hozzáér valamihez és ekkor ott marad a nyom rajta.. Aztán amikor kora délután festem ki a körmeimet, és éjfélkor lefekszem, majd reggel párnalenyomatos körmökkel ébredek, fenomenális :D

Természetesen akadnak kivételek a körömlakkok között (a homoklakkokra például nem vonatkozik ez, azok gyorsan száradnak), de azt kell mondjam, hogy csak elvétve, én pedig sem jós, sem körömlakk lottózó nem vagyok, hogy megtippeljem, hogy melyik lesz megfelelő a feladatra, és melyik az amelyik szóra sem érdemes. A legtöbbször nem használok fedőlakkot, hogy megpróbáljam kiküszöbölni ezt a problémát, mivel kevesebb réteg = gyorsabb száradás, elméletileg. De ez néha a fényesség rovására megy. Az alaplakk pedig mindenképpen kell, mert így könnyebb lemosni a lakkot is, és az igazi körmöket sem színezi el. Egy szó mint száz, a körömlakkozás legtöbbször csak nyűg számomra, a szép, tartós és problémamentes körmöket viszont szeretem, ezért van az, hogy most már egy jó ideje inkább gél lakkot szeretek készíteni magamnak.

Már pár éve megvan a gél lakk készletem, és jól el vagyok vele itthon, korábban a gél lakk készítéshez szükséges kellékekről, valamint az elkészítésének pontos menetéről is írtam már bejegyzést, ezt ITT megtalálja, aki kíváncsi rá. Egyáltalán nem nagy ördöngősség, aki körmöt festeni tud, az ezt is meg tudja csinálni, annyi a különbség, hogy itt vannak kötelező lépések, és a körmöket is szakszerűen elő kell készíteni, nem lehet eltekinteni semelyik lépéstől sem. Az UV vagy LED lámpa az egyedüli nagyobb befektetés hozzá, de ez hosszútávon kifizetődő. Ha viszont valaki nem akar befektetni egy készletbe, vagy nincs türelme magának elkészíteni, akkor manikűrössel/műkörmössel is elkészíttetheti, szerintem így is maximálisan megéri: nem csak csillagos árakon dolgozó körmösök dolgoznak szépen, lehet találni korrekt áron és kifogástalanul dolgozó szakembert is szerencsére.

Miért válaszd inkább a gél lakkot?
  • Gyorsan elkészül, ezáltal időt és energiát spórolsz meg vele.
  • Azonnal megszárad, és miután elkészült, akkor sem kell mozdulatlanul ülnöd, vagy attól félned, hogy ha belenyúlsz elrontod, mert nem fogod.
  • Nyugodtan és kényelmesen tudod felkenni a gél lakkot a körmödre, egyszerűen elegyengethető, mivel csak lámpára szárad meg, nem ütközhetsz abba a hibába, hogy már nem tudod szépen eligazítani mert félig megszáradt.
  • Hetekig hibátlan, a körmöd növekedésétől függően 2-4 hétig is bírja.
  • A gél lakkok szavatossági ideje hosszabb, mint a körömlakkoké, ezen kívül nem száradnak/sűrűsödnek be idő előtt.
  • Könnyebben növeszthető a köröm, ha gél lakk van rajta, nem töredezik le folyton.
  • Vannak már one step gél lakkok is, amikhez már nem kell külön alap és fedőlakk.

Mik a hátrányai?

A hátrányok közé általában két dolgot szoktak sorolni, az egyik az UV káros hatása, ami ha rendszeresen éri a bőrt akkor árthat (ugyanúgy ahogy a szoli és a napon való tartózkodás), de őszintén szólva, szerintem az a pár perc amíg alatta van a kezünk nem sokat árthat, de ezt mindenki maga tudja eldönteni.

A másik pedig a gél lakk eltávolítása, és a köröm elgyengülése alatta. Van olyan gél lakk, amit folyadékkal egyszerűen le lehet oldani (pl: Shellac, CN) és van olyan amit nem. Amit nem, azt úgy célszerű eltávolítani, hogy vagy hagyod lenőni teljesen vagy lereszeled, de kizárólag az alaprétegig!! A két dolog egyébként véleményem szerint egymásból következik. Többször tapasztaltam és én magam is elhittem, hogy ha gél lakkot visel valaki, akkor alatta a körme el fog gyengülni és vékonyodni, ezt nem lehet kiküszöbölni, vele jár. Azonban mióta rendszeresen készítek magamnak gél lakkot magam tapasztaltam, hogy ez egyáltalán nem magától értetődő és nem feltétlenül van így. Az egész csak azon múlik, hogy hogyan távolítod el a gél lakkot, ugyanis ha túlreszeled, akkor fog elvékonyodni értelemszerűen a körmöd, lesz papírvastagságú és gyenge. Az a baj, hogy ebbe a hibába nem csak amatőrök eshetnek.. korábban többször készíttettem és távolíttattam el gél lakkot szakemberrel is, aki ugyanúgy túl reszelte a körmöt, és ezáltal lett vékony. De aki odafigyel és normálisan eltávolítja, azzal ez nem fordulhat elő. (+ Függhet attól is, hogy neked milyen a körmöd állapota, mi jellemező rá, stb.)

Tanácsok:
  • Mivel sokkal több körömlakkom van, mint gél lakkom, ezért sokszor csinálom azt, hogy a gél lakkot átlátszó vagy nude színnel készítem el, majd az elkészült gél lakkra lakkozom rá színes körömlakkokkal. Ennek az előnye, hogy így sokkal gyorsabban szárad a körömlakk, könnyebben kezelhető, és tartósabb is lesz. Ha meguntad a színt, ugyanúgy le tudod mosni körömlakklemosóval, a gél lakk nem fog alatta sérülni. Ezt csak átlátszó vagy nude színre érdemes csinálni, mert ha sötétebb a szín, akkor a rákent körömlakk színe is másképpen fog érvényesülni, és nem a valódi árnyalatot fogja visszaadni.
  • Általában kétféle kiszerelésben kaphatóak a gél lakkok, van teljes és egy kisebb kiszerelés, értelemszerűen a kisebb jóval olcsóbb is. Otthoni használatra bőven elegendőnek tartom a kisebbet megvenni, az is elég lesz egy csomó ideig. A nagyobb kiszerelést műkörmösöknek éri meg igazán megvásárolni.
  • Bizonyos időközönként érdemes szünetet tartani, és gél lakk nélkül hagyni a körmöket, hogy 'levegőzzenek', és ne terhelődjenek annyira.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék