Christmas Mood #6 | Mit süssünk?

szombat, december 17, 2016


Több receptet is szerettem volna hozni, de mivel még csak a mézeskalácsokat sikerült elkészíteni, így most nem akartam másról is írni. Örök klasszikus, személy szerint készíteni jobban szeretem, mint enni. Igazából nem is vesz igénybe sok időt az elkészítése, inkább a díszítés a pepecselős, ami idén nálam idő és kedv hiányában elmaradt, szóval sajnos nem is hoztam nektek fancy képeket, remélem nem bánjátok. Egyébként cukormázas díszítéssel jól néz ki, de én 'natúran' jobban kedvelem, mint egy plusz adag tömör cukorral, és mivel idén csak itthonra készítettünk, így nem is baj, hogy ez most kimaradt.


RECEPT (ahogyan mit csináljuk)

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 19 dkg porcukor
  • 19 dkg méz
  • fél csomag szalakáli
  • 1 csomag mézeskalács fűszerkeverék
  • 1 db tojás sárgája
  • 1 egész tojás
  • 9 dkg margarin
Elkészítési útmutató nem igen szükséges, a lisztet és porcukrot leszitáljuk, hogy ne legyen darabos, minden hozzávalót beleöntünk egy tálba, aztán összegyúrjuk. Előmelegített sütőben, 180 fokon, adagonként nagyjából 6-8 percig sütjük.

Plusz tipp: Az összegyúrt tésztát érdemes pár órára a hűtőbe tenni és csak utána nekilátni a nyújtásnak, hogy ne ragadjon le. A lyukasztó formákat pedig lisztbe mártogatva szintén elkerülhetjük, hogy hozzáragadjon a tészta.

Mi évek óta e szerint a recept szerint készítjük a mézeskalácsokat, ez vált be, jövőre még a cukor mennyiségén szerintem csökkentek egy picit, ez ízlés kérdése.


Milyen süteményeket készítetek karácsonyra?
Szoktátok díszíteni a mézeskalácsokat?

You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék