Tanácsok biztonságos strandoláshoz

hétfő, június 26, 2017

forrás: Etsy

Minél többen néztek furcsán ennek a posztnak az olvasásakor annál jobb, mert az azt jelenti, hogy Nektek több eszetek van, mint nekem :D Elsőre lehet, hogy én is azt gondolnám a helyetekben, hogy 'hát ezt meg minek írja le? tök alap dolog, mindenki tudja'. De pont azért írom meg, mert mindig vannak kivételek, szétszórt vagy figyelmetlen emberek és remélem, hogy a poszt által ezentúl ők sem bízzák a véletlenre.

Tavaly nyáron történt egy "csodálatos strandon", hogy ellopták az összes cuccunkat, beleértve a ruháinkat és még a pokrócot is! Az illető remélem azóta eladta a dolgainkat életmentő műtét miatt. Tényleg minden mindennapi dolog a táskában volt, az értékeken kívül olyan dolgok is, ami az enyves kezűeknek csak kacat, másnak viszont kedvenc emlék (pl egy törölköző), na meg a szemüvegem is, ami nekik mit sem ért, én viszont vehettem másikat nem kevés pénzért és nyilván akinek nem jó a látása nem is érzi jól magát nélküle. Nem fogom szépíteni, nyilván én is hibás vagyok, hogy nem hagytam otthon minden olyan dolgot, ami nem létszükséglet a strandon (lakcímkártya és hasonlók), a vicc az egészben hogy indulás előtt épp kapkodtam, és még át is néztem az irattartómat, ki akartam szedni ami kell, hogy ne az egészet vigyem, de mivel siettem elejtettem azt a mondatot, hogy hát egye fene bedobom az egészet, úgyse lopják el, hahahaha.... Azt azért hozzá tenném, hogy egy szemüvegre nyilván szüksége van az embernek ott is, de a vízbe nem feltétlenül azzal megy be, hogy ne legyen tiszta vizes. A telefon pedig csak abból az apróságból kellett, hogy egy darab étkezde sem volt nyitva a strandon, ahol bármi ennivalót lehetett volna venni, ezért rendelni kellett. Cseppet sem esett jól mindenből másikat venni és mire az összes iratom is pótolva lett, rengeteg idő volt, de hát kinek esne jól.

Ezt a történetet csak azért írtam le, mert levontam belőle a tanulságokat, és szeretném ha mindenki, aki olvassa nem bízná a véletlenre a hasonló szituációkat, hanem inkább késse le a buszt, ne érjen oda, ne menjen el egyáltalán, de na adjon esélyt rá, hogy megtörténjen vele is. Igazából ha nincsenek sokan a strandon azért merik megtenni, mert senki nem veszi észre, ha pedig sokan vannak azért, mert a tömegben úgysem figyel senki.

Az biztos, hogy nekem jó időre elment a kedvem a strandoktól, egyébként is jobban szerettem mindig a tavakat, szerintem a strandbelépők árán már le lehet menni a Balatonra is, ahhoz képest pedig látjátok, van ahol még egy szimpla büfé sincs, ellenben ócska emberek bőven akadnak. Ezek a tanácsok nem csak a szimpla strandokra, hanem a Balatonra, más tavakra, tengerekre is érvényesek, ráadásul ilyen helyeken kevésbé jellemző az értékmegőrzés is, szóval különösen fontos odafigyelni.

Tanácsok magamnak és Nektek:

1. Csak olyan strandra menjünk ahol van értékmegőrző, de olyan, amihez egyedi kulcsok vagy még jobb ha azok a vízálló órák járnak, így tényleg csak mi férhetünk a szekrényhez. Ha ilyen strand nincs a közelünkben akkor pedig ne vigyünk semmi értékes dolgot (mondjuk inkább amúgy se), csak a legszükségesebbeket, de azokból is olyat, amit nem sajnálunk ha elveszik.

2. Mindig vegyük ki az irataink közül azokat, amik feltétlenül kellenek, ha autóval megyünk jogsi, ha tömegközlekedéssel akkor személyi, jegy vagy bérlet, minden mást hagyjunk otthon.

3. Telefont ne vigyünk, főleg ha nem tudjuk szekrénybe zárni, és főleg ne fényképezzünk vele, mert mások meglátják és ihletet kapnak (és sajnos nem a fotózáshoz).

4. Csak annyi pénzt vigyünk, amennyi nagyjából szükséges lesz ahhoz, hogy együnk valamit,

5. Lakáskulcsot se vigyünk, maximum ha nem lesz otthon senki, amikor hazaérünk várunk rá.

6. Ha szemüvegesek vagyunk ne vegyük le a szemüveget, inkább legyen vizes vagy viseljünk kontaktlencsét, ami amúgy vízben nem ajánlott.

7. Nincs olyan, hogy sietünk és emiatt bedobunk mégis valami olyat, amit nem kéne, akkor inkább maradjunk otthon.

8. Érdeklődjünk előre utána a strandon, hogy nyitva vannak-e a büfék, ha nincsenek akkor ne menjünk oda vagy ha nagyon muszáj vigyünk magunkkal kaját. Egyébként olyan is előfordult már nem egyszer, több helyen is, nyár közepén, számomra érthetetlen módon, hogy nyitva volt ugyan a büfé, de már délben közölték, hogy nincs semmi kaja, no komment.

9. Ha többen megyünk strandra, valaki mindig maradjon a cuccokkal, amíg a többiek pancsolnak.

10. Ha van rá lehetőség tegyük szemmel látható helyre a holmijainkat, hogy a medencéből is rálátásunk legyen. Ha ez nem megoldható, akkor ne időzzünk egy huzamban sokat a vízben, mert ez jó alkalom azoknak, akiknek luxus dolgozni, hogy elvigyék a cuccainkat.

11. Ne ruhába menjünk, ha muszáj, akkor is maximum valami szakadt rongyba, aminél nem fognak késztetést érezni, hogy elvegyék.
 
Na jó ezeket a tippeket kicsit elvicceltem a hozzáfűznivalóimmal, amúgy a szituáció egyáltalán nem vicces. Ha nyaralni megyünk és szeretnénk fotózni, megoldhatjuk úgy, hogy lemegyünk a partra, megcsináljuk a képeket, aztán vissza visszük a telefont/fényképezőt a szállásra, majd visszamegyünk strandolni, nyilván ilyenkor egyszerűbb a helyzet, mintha valaki levonatozik, amihez már több dolog kell, ezt már érdekesebb megoldani, de akkor se hagyjatok semmi értékes dolgot őrizetlenül.

És ha már ennél a témánál vagyunk: a telefonokat ne tegyétek a hátsó zsebetekbe!! Ezt kivételesen nem a magam példáján mondom, mert én sosem teszem, de nem egy embert látok, aki ott tartja, így cseppet sem okoz nehézséget egy tolvajnak kikapni onnan.


Nektek van még más tanácsotok, amire oda kell figyelni?
Ti hogyan oldjátok meg a strandolást, főleg a vízparton?

You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék