Bioderma Photoderm LEB Napallergia Elleni Spray SPF30

csütörtök, július 20, 2017


Szerettem volna nyárra egy szép összetevős fényvédőt testre is, fizikait, elsősorban alkohol és illatanyag menteset - így esett a választásom a Bioderma Photoderm LEB SPF30 fényvédő spray-re. Testre való termékek esetében nem vagyok annyira szigorú, mint az arcomnál, pedig egyébként az sem lenne hátrány. Viszont hajlamos a mellkasom, karom, akár a hátam is kipattogni, ezért gondoltam kipróbálok testre is egy jó fényvédőt, lássuk miket tapasztaltam!

Ez az első fényvédőm a márkától, s bevallom abban a tudatban rendeltem meg, hogy ez bizony fizikai szűrőket tartalmaz és egyébként már javában használatban is volt, amikor szembesültem vele, hogy a-a egyáltalán nem fizikai fényvédőről van szó, csak félre informálódtam egy oldalon. De szerencsére hibrid fényvédő összetevőket tartalmaz, ami a Krémmániáról idézve: A Tinosorb S, Tinosorb M és Mexoryl SX néven futó ún. hibrid fényvédő összetevők széles spektrumú védelmet biztosítanak (vagyis az UVA és az UVB sugarak ellen is egyaránt védenek), stabilak, sőt, a fizikai szűrőkhöz hasonlóan nem hatolnak át a bőrön, így minimális az egészségügyi kockázatuk. A Tinosorb S egyébként más összetevőket (pl. avobenzone) is véd az UV-sugárzástól, vagyis meghosszabbítja az élettartamukat. Ez egyébként nekem is új volt.

Kémiai fényvédőt én nem szeretek használni, a legutóbbi próbálkozásom során csúnyán kipattogott tőle a bőröm, ezért azóta mindig fizikait keresek, a hibrid szűrők pedig csakúgy, mint a fizikaiak (szerencsémre) kíméletesebbek, gondolom amiatt, hogy nem nyelik el a sugarakat, hanem visszaverik azokat. Tehát az összetevők szépek, alkohol/illatanyag és parabén mentes, nem lehet rá panaszom.


125 ml-es a kiszerelés és szórófejes adagolója van. A fényvédő fehér, elég könnyű állagú, egyszerűen kenhető, hamar beszívódik. Nem meszeli fehérre a bőrt, nem eredményez diszkógömb effektust, ugyanakkor nem is szárítja ki a bőrt, arcon sem, inkább egy természetes fényes réteget hagy. A spriccelőjét viszont utálom, tök nehéz lenyomni, én egy ujjal nem is tudom ezt kivitelezni, emiatt nem is tudok közvetlenül magamra fújni belőle, szóval a tenyerembe szoktam fújni és onnan viszem fel. Mikor még abban a hitben éltem, hogy fizikai szűrős használtam arcon is, ahol a fent említettek szintén igazak rá, sehol nem okozott irritációt sem, nem pattogtam ki, nem irritált. 30-as fényvédő faktorral rendelkezik, én ennél magasabbat nem szeretek használni, mert imádok barnulni. Szuperül véd a leégés ellen, mikor ezt használtam és kint voltam napozni egyáltalán nem égtem le, meg sem pirultam, bár azért az is igaz, hogy barnulni is nehezebb mellette. Ez nyilván plusz pont sokak szemében, mert ez a feladata. Ezért én ritkábban kenem újra, de leégni így sem égek, ha valaki színt sem szeretne, akkor kenje újra 2 óránként és probléma megoldva. Ezen kívül vízálló is, ami azért elég jó pont. Bőven szoktam kenni magamra, nem sajnálom a mennyiséget, szerintem csak testen használva simán elég egy nyárra, feltéve ha valaki nem napi szinten strandol és nyaral. Illata nincs.


Ár-érték arányban szerintem teljesen rendben van, drogériában nem is találni hasonló összetevőkkel rendelkező fényvédőt, ez pedig kíméletes, hatékony védelmet nyújt és közben attól sem kell tartani, hogy tele leszek pattanásokkal, ezért én szeretem és nagyon ajánlom bárkinek. Hál' Istennek nem vagyok allergiás a napra, ezért az ügyben nem tudok nyilatkozni.

NOTINO-ról rendeltem az enyémet, ott 4940 Ft (jelenleg készlethiányos).

Az aktuális kedvenc arcra való fényvédőmről a tesztet a linkre kattintva olvashatjátok.


Ti milyen fényvédőket használtok?
Fontos számotokra, hogy milyenek az összetevők?
Szerettek napozni és barnulni?

You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék