Miért nem használok alapozót? | Alapozó világosítás, TESZT

hétfő, április 09, 2018


Nem sok alapozóval találkozhattál eddig nálam a blogon, mert az év kb. 360 napján nincs is rajtam. És sok esetben nem is értem, hogy másokon miért van, de ez már nem az én dolgom. Miért nem szeretem őket? Egy teszttel egybekötve elmesélem, valamint szó esik egy kicsit az alapozó világosításról is.

Sajnos nem azért nem szoktam alapozót használni, mert olyan csodás bababőröm lenne. Még ha éppen jó állapotban is van az arcom, egyetlen bőrhiba sincs rajtam, a tág pórusok akkor is állandó jelenségnek számítanak, és egyáltalán nem nyújtanak szép látványt. Mégis, ha engem kérdezel, szerintem egy alapozónak csak akkor van létjogosultsága, ha: alkalomra hibátlanabbnak tűnő bőrképet szeretnél elérni, fotózáson/tv-ben/bemutatókon nyilván szükséges, és azokat is megértem, akiknek pigmentfoltos a bőre, kipirosodott stb. De akinek a világon semmi baj nincs a bőrével vagy akinek pattanásokkal van tele, annak minek? Nem egy lányt szoktam látni az utcán vagy bárhol és nem is egy olyat ismerek, aki abszolút nem szorulna rá, hogy vakolja magát, mert semmi baj sincs az arcával. Meg olyat is, akinek 3 méter vastagon felkent alapozóval is virítanak a pattanásai, és nem is a pattanásokkal van a probléma, hanem azzal, hogy szerintem sokkal rosszabb látvány a pattanás + alapozó kombináció, mint ha hagyná a bőrét szabadon, annak ellenére, hogy pattanásos. Tudom, hogy azért használnak alapozót, hogy elfedjék ezeket, de a legtöbb esetben ez nem is sikerül, ha meg még a pirosságot sikerül is elhalványítani, a dudorok akkor is látszanak, és cseppet sem mutat rajtuk szépen az alapozó. Szerintem. Én ezért sem használok, csak nagyon ritkán. Én sokkal jobban érzem magam, ha "szabadon" van a bőröm, jobban esik egy hidratáló krém önmagában, mint akár egyetlen réteg alapozó is. Amikor mégis használok hétköznapokon, akkor legtöbbször azért, hátha eltűnnek egy kicsit a pórusaim, de az igazság az, hogy általában vagy alapozón át is lyukak maradnak a pórusoknál, vagy pedig beleül az alapozó, ami megint csak nem szép. Így meg aztán megint csak mindegy, hogy felkentem-e vagy sem. Smejka mostanában gyakran posztol alapozó nélküli sminkeket, ami nekem nagyon szimpatikus, mert remek példa arra, hogy enélkül is lehet szép egy smink.


A legutóbbi alapozó vásárlásommal is az volt a célom, hátha sikerül kifognom egy olyat, ami természetesebb fedésű, és segít láthatatlanná tenni őket. A Catrice HD Liquid Coverage Alapozóról van szó, ami nagyon közkedvelt, a hatásának híréhez mérten pedig az ára is igencsak kedvező. Eleinte tartottam tőle, mert a legtöbb vélemény szerint, amit olvastam száraz és vízhiányos bőrre nem szokták ajánlani, de gondoltam majd jól aláhidratálok és teszek egy próbát.

A 030 Sand Beige árnyalatot rendeltem, a 010-es nagyon világos lett volna, a 020-as pedig tök más tónusnak tűnt. A nyári színemhez a sand beige tökéletes lesz, most egy leheletnyit sötét, így beszereztem mellé a Catrice Prime & Fine Alapozó világosítót.


Catrice Prime & Fine Alapozó világosító
Ki kell tapasztalni, hogy mennyit kell világosítani vele, esetemben nem túl sokat, de igazából érzésre szoktam hozzáadni belőle az alapozóhoz egy keveset. Az ujjammal összekeverem őket, majd felpöttyözöm az arcomra. 15 ml-es a kiszerelése, világos színű és sűrűbb állagú, mint maga az alapozó, de tök jól működik. Egyszerű elérnem vele a számomra tökéletes színt, s minél kevesebbet adunk hozzá az alapozóhoz belőle, annál kisebb az esélye, hogy az veszít a fedéséből. Nem olyan olcsó, de alkalmankénti használatra bőven elég is.

Catrice HD Liquid Coverage Alapozó:
  • A pipettás adagolónak köszönhetően könnyű eltalálni az elegendő mennyiséget belőle.
  • Folyós állaga miatt könnyebb eldolgozni, kapkodni sem kell vele.
  • Nem emeli ki a szárazabb részeket az arcomon és nem is szárít.
  • Szépen egységesíti a bőrt.
  • Egész természetes fedése van, matt, mégsem "lisztet öntöttem a fejemre" hatású.
  • Még rajtam sem igényel púderrel való fixálást, pedig eddig minden más alapozónál szükség volt rá. Jelen esetben viszont anélkül is tudok orrot fújni, hogy lejönne az egész róla.
  • Lehet akár építeni is, de sok értelmét nem látom, rajtam legalábbis nem lett jobb fedése úgy sem, hogy a problémásabb területekre még vittem fel pluszban. 
  • Nedves blenderrel is szépen el lehet dolgozni, de jobban szeretem a Real Techniques Expert Face Brush-al, kerülve a körkörös mozdulatokat, mert úgy csíkoz. Inkább fentről lefelé simításokkal szeretem eldolgozni.
Primer + alapozó + világosító: A pórusokba beleül, nem fedi el őket. A fedése nem túl erős, engem nem győzött meg, még a kisebb bőrhibák is átsejlenek rajta, ha egyetlen vékony rétegben viszem fel.

Alapozó magában: Meglepő, de primer és világosító nélkül tetszik leginkább a végeredmény. Matt, mégis természetes hatású, nem igényel feltétlenül fixálást és egész szépen is fed. Az arcomra nyomtam a pipettából, így a kezem sem kenem össze vele (éljen a lustaság!). Szem alá nem is feltétlen szükséges mellé korrektor, én legalábbis nem igénylem. Egy kis púdert a tág pórusos területre felvittem azért, így szebben is mutatnak, de azért látszanak, csak nem annyira "lyukas" hatásúak.


Te milyen gyakran használsz alapozót?
Melyik vált be neked legjobban?

You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék