7 érv, hogy miért sportolj rendszeresen

péntek, május 20, 2016


1.
Feltölt energiával, jó kedvvel és frissebb leszel tőle. 
Ha fáradt vagy, nehezen megy az ébredés, lehangolt vagy, épp semmi kedved semmihez érdemes valamilyen sportba fognod, rövid idő alatt fel fog tölteni, derűsebben látod majd a dolgokat és a kedved is vissza fog térni. Tavaly nyáron a 40 fokos melegben éppen megmozdulni sem volt kedvem (pedig én aztán imádom a meleget), semmit nem akartam csinálni és a legjobb formámban sem voltam, de tudtam, hogy ez nem jó és azzal is tökéletesen tisztában voltam, hogy ha megcsinálnék itthon egy edzést, akkor garantáltan visszatérnék önmagamhoz és így is lett, annak ellenére, hogy így még jobban megsültem nagyon jó érzés volt.

2.
Legjobb módja a stressz vagy feszültség levezetésének, jobb közérzeted lesz tőle.
Ki ne lenne időnként feszült hangulatban? Ilyenkor ahelyett, hogy panaszkodunk, indokolatlanul undokok vagyunk másokkal inkább menjünk el egyet futni, végezzünk el egy gyakorlat sort, ússzunk egyet.. mire a végére érünk sokkal jobban érezzük majd magunkat és a felesleges energiáinkat sem másokon fogjuk levezetni.

3.
Formába hoz, legyen a cél akár fogyás, akár alakformálás. 
Egészséges táplálkozással kombinálva bármilyen kitűzött célt elérhetünk vele, célzottan formálhatjuk azokat a testrészeinket, melyeknek leginkább szükségét érezzük.


4.
Jó kikapcsolódás / hobbi. 
Rendszerességet visz az életedbe, és mivel a sportnak sokféle formája van, mindig megtalálhatod a kedvedhez, céljaidhoz leginkább illő opciót. Így például, ha a nagyobb erőbedobást igénylő feladatokat hanyagolnád és pillanatnyilag csak egy kicsit lazítanál, akkor tökéletes választás a jóga, ami hamar kikapcsol és segít kizárni a problémákat.

5. 
Egészséges. 
A rendszeres testmozgásnak rengeteg pozitív hatása van az egészségünkre nézve is, csak hogy párat említsek a sok közül: megerősödik a szívizom, kisebb a szív és érrendszeri betegségek kockázata, nő a tüdőkapacitás, erősíti az immunrendszert, megerősödnek az izmaink, csökken az ízületi fájdalom, elégethetőek a felesleges kalóriák.

6.
Nem fog fájni a hátad. 
Rendszeresen fáj a hátam, és bizony az edzés/otthoni torna az, ami tartósan képes ezen segíteni. Persze nem csak a háta fájhat valakinek, de attól függően, hogy mi a célunk a gyakorlatokkal, annak megfelelően kell megválasztani őket. Én emiatt sok hátizom erősítő gyakorlatot végzek és meg is van az eredménye, amikor egy nap kihagyom, mert fáradt vagyok vagy nincs hozzá kedvem: másnap egész nap fáj a hátam. Emiatt különösen törekszem arra, hogy ha lehet ne hagyjak ki egy alkalmat sem, mert a saját érdekem és csupán fél órámat veszi igénybe.

7. 
Javul a testtartásod.
Ez persze attól is függ, hogy mit sportolsz, de a saját súlyos/súlyzós/edzőtermi edzésektől vagy az úszástól garantáltan javulni fog hosszútávon, akarva-akaratlanul is, feltéve hogy szakszerűen csinálod a gyakorlatokat. Már pedig nem hátrány, ha nem görnyedten ülünk vagy kényszeredetten kell kihúzva tartanunk magunkat (ami egy idő után fáj, mivel nem ahhoz vagyunk szokva).


Sportoltok valamit rendszeresen?
Mivel motiváljátok magatokat, hogy ne adjátok fel?

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Sajnos nem sportolok semmit rendszeresen, pedig nagyon szeretnék. Már elterveztem, hogy nyáron minden nap elmegyek majd futni.:) Vettem ebayen egy szuper futáshoz való telefontokot. Ideje lenne kipróbálnom.:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kellékekkel való betárazás is jó motiváció tud lenni, mondjuk én nyáron a futást biztos nem bírnám 40 fokban, de remélem neked összejön :)

      Törlés