Növényi őssejtek a bőrápolásban | Fytofontana Stem Cells Intenzív Mélyhidratáló Szérum

csütörtök, február 01, 2018


A Fytofontana szó hallatán én mindig is a ránctalanításra asszociáltam, s a luxuskozmetikum szóval párosítottam a márkát. Sokaknál láttam korábban dicsérő teszteket, de bevallom mivel ráncaim nincsenek, ezért sosem került fel semmi a kívánságlistámra tőlük. Mikor pár hónappal ezelőtt megkerestek, hogy választhatok a márka kínálatából tesztelésre terméket, azonnal izgatott lettem, s igyekeztem a bőröm igényeihez leginkább passzoló kozmetikumot kiválasztani. Megéri beruházni a híres márka termékeire? Valóban olyan hatásosak, mint amennyire a híre járja? Egyáltalán mik azok a növényi őssejtek és milyen szerepük van a bőrápolásban? Én is ezekre a kérdésekre kerestem a választ, amit a mai alkalommal megosztok Veled is.

Sokan nem hisznek a növényi őssejtekben, én abban hiszek, aminek jótékony hatását a saját bőrömön tapasztalom.

Mi az a növényi őssejt és miért jó a bőrödnek?
Az emberi bőrben is megtalálhatók az őssejtek, amelyek aktivitása az idő előrehaladtával folyamatosan csökken. Ennek köszönhetően a bőr veszít feszességéből, rugalmasságából, és az egyre mélyülő ráncok is feltűnnek a bőrön. Vannak növények, melyek sejtjeit hasznosítják a kozmetológiában. A növényi őssejtek arra ösztönzik a bőr őssejtjeit, hogy fokozzák regeneráló, fiatalító hatásukat, védik és táplálják őket. Képesek lehetnek a bőr öregedésének lassítására is. Ezek az őssejtek azért is hatékonyak, mert hordozzák a növények pozitív tulajdonságait is. Többféle növényi őssejt is létezik, amik hatásukban is eltérőek.


Őssejtes kozmetikumok?
A Fytofontana termékek széles palettáján ugyanúgy megtalálhatóak alaptermékek, mint speciálisabb kezelések. Szemfestéklemosó, arclemosó, speciális szemkörnyékápoló szérumok, bőrmegújító, mélyhidratáló és ránckisimító szérumok közül válogathatsz.

Az én választásom a Stem Cells DNA Hydro Szérumra esett, ami egy őssejtes intenzív mélyhidratáló szérum. Ezt találtam a bőrömhöz leginkább passzolónak, ugyanis az utólagos ránckisimításban nem igazán hiszek, de ha hinnék se tudnám tesztelni szerencsére. A vízhiányos bőröm számára szimpatikusnak találtam ezt a szérumot, amely intenzív mélyhidratálást, bőrmegújítást, ránctalanító hatást ígér, valamint elősegíti a természetes kollagén képződést. A márka azt ígéri vele, hogy megújítja a bőr vízmegkötő képességét, feltölti a bőr vízkészletét, csökkenti a mimikai ráncokat.

Keserű narancs és svájci alma növényi őssejtjeinek kivonatát tartalmazza. Az őssejtes hatóanyagokon kívül több féle peptidet és kis mennyiségben Holt-tengeri ásványokat is tartalmaz. A liposzómás hialuronsav pedig a vízmegkötésért és a nedvesség megtartásáért felel.


Mi a véleményem róla?
Nem csak a márka neve hallatán lesz luxus érzete az embernek, hanem a csomagolásra pillantva is. A szögletes kialakítása kifejezetten tetszik, pumpás adagolása pedig praktikus és nem utolsó sorban higiénikus. Ha elmozdul az adagoló fej, a pumpa hajlamos fröcskölni a szérumot, erre nem árt odafigyelni. Az első nyomás után egyből megcsapta az orromat egy erős parfümös illat, ami szerintem az összetevők saját illata lehet, mert parfümöt csak kis mennyiségben tartalmaz. Mindenesetre nekem ez már zavaró mértékű. A szérum nagyon könnyű, már-már vízszerű állagú, gyöngyház fényű. Szinte azonnal beissza a bőröm és itt jön a lényeg: hidratál, de nem eléggé. Nekem önmagában kevés a hatás, amit nyújt, pedig a leírásból azt reméltem volna, hogy több, mint hatásos lesz. Felkenés után és hosszabb használat mellett sem tapasztaltam semmilyen különleges velejáróját, nem lett szebb a bőröm összképe, nem feszesítette a bőröm, és általában szükség volt mellé más termékre is, hogy a bőröm megkapja a megfelelő hidratáltságot. Próbáltam olajjal keverni, hátha egyesítve erőiket elegendő hidratálást biztosítanak majd, de így sem működik, mert ezáltal pedig ragacsosságot hagy a bőrön és fura "darabokban" lejön. Mármint a termék. Irritációt, pattanásokat viszont nem okozott szerencsére.

Összességében én többre számítottam egy ilyen magas árkategóriájú, luxus terméktől, nem tett rám túl mély benyomást. Pedig az elvárásaim nem is voltak magasak, csak annyit szerettem volna, hogy önmagában hidratálja annyira a bőröm, hogy ne feszüljön és picit se szomjazzon további termékre, de ez sajnos nem jött össze. A Fytofontana termékeket megtalálod IDE kattintva.


Van már tapasztalatod bármilyen Fytofontana termékkel?
Kipróbálnál valamit szívesen a kínálatból?

You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék