Így eddz otthon! - 90 napos kihívás #90napZitával

szombat, június 02, 2018


Egy korábbi bejegyzésben már meséltem a #30napZitával nevű programról, amit januárban próbáltam ki, s annyira imádtam, hogy rögtön beneveztem a folytatásra. Ez a program ingyenes és továbbra is elérhető bárki számára. Vasárnap érek a 90 napos kihívás utolsó napjához, így arra gondoltam itt az ideje, hogy megosszam az ezzel kapcsolatos tapasztalataimat, benyomásaimat is, mert szerintem ez egy nagyon szuper, otthoni edzés program.

Mit tartalmaz a 90 napos kihívás?
  • 90 napi edzés videó: egy rövidített és egy teljes formában (szóval igazából 180), hogy választhass melyikre van jobban időd vagy kedved. Én 95%-ban mindig a teljes edzést csináltam meg, aminek az ideje változó, folyamatosan emelkedik, kb. 30-45 perc között van. Az edzések változatosak, van kardió, nyújtás nap, teljes test, alsótest, felsőtest, fenék nap stb.
  • Motivációs videók: különböző érdekes témákban mesél és motivál Zita ezekkel a videókkal, amik folyamatosan érkeznek a kihívás során, előre nem látható időpontokban.
  • Étrendek 90 napra: 3 különböző (zsírégető, tömegnövelő és vegán), amik között mindenki megtalálhatja a számításait. Sőt ezeken belül is van 3 különböző, könnyített, ráérősebb és vegán verzió.
  • Kihívás naptárak: 3x30 napos lebontásban érhetőek a naptárak, különböző változatokban, hogy lehessen választani. Én gondosan pipálgattam napról-napra, jó érzés látni, ahogy betelik X-ekkel.
  • Ebook, benne a legegészségesebb ételekkel

A 90 napos kihívás bebizonyította, hogy maximálisan műkődőképes az otthoni edzés is. Ugyanúgy lehet vele fejlődni, formásodni, fogyni és igazából túl sok eszközre sincs hozzá szükség, amire pedig igen, az könnyen és relatíve olcsón beszerezhető. Az otthoni edzés is lehet változatos, izgalmas, fejlődőképes és teljes mértékben megvalósítható. Csak egy jó program kell hozzá. Nekem legalábbis ez így tökéletesen megfelelt, hogy változatos videók formájában, Zitával "egyszerre" edzettem, mert nálam pl. nem működne az, hogy íratok egy itthoni edzéstervet és akkor magamba itt csendben vagy zenét üvöltetve csinálgatom, legalábbis most így belegondolva ez így elég uncsin hangzik. A videók pont ezért tökéletesek és felelnek meg nekem. Mostanra a videóknak köszönhetően már meg tudom csinálni bármelyik gyakorlatot helyesen, még azokat is, amik eleinte nagy mumusaim voltak.


A 90 (összesen 120) nap alatt elképesztő mértékben javult az állóképességem. Kilométereket tudok úgy gyalogolni, hogy nem nyavalygok 20 percenként, hogy elfáradtam, fáj a hátam, a derekam, le kell ülnöm... Lazán bírom és energiám is van hozzá. A program függőséget okozott, mert már el sem tudnám képzelni, hogy abbahagyjam és úgy érzem szükségem is van rá, mert sokkal jobban érzem magam. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy voltak napok, amikor este 10 után, full fáradtan is azt mondtam, hogy még nem fekszem le, előbb letolom a mai edzést, csak mert szükségem van rá. Szóval, amíg nem lesz Zitának újabb programja (remélem nem kell sokat várni rá 😛), addig is elölről kezdem a 90 napot, ha úgy érzem emelem a súlyokat, erősebb gumikötelet használok stb., és remélem tovább tudok majd fejlődni.

Látványos eredmények: Nekem fogyásra nincs szükségem, ezért erről nem tudok nyilatkozni, viszont! Az egyértelmű volt, hogy a karjaim voltak a leggyengébbek, legformátlanabbak, velük bírtam a legkisebb súlyokat emelni, ezzel a területtel "szenvedtem" a legtöbbet, a felsőtest edzések voltak a legszenvedősebbek. És az eredmény is a karjaim esetében a leglátványosabb. Jó érzéssel töltött el, mikor egyik napról a másikra azt figyeltem meg a tükörben, hogy elkezdtek izmosodni a karjaim. Először csak fésülködéskor, amikor a hajam fogtam össze tűnt fel, de mára már tükör nélkül, önmagában is látványos a változás. Szeretem nézni a karom, mert tetszik, ahogy átalakult. Sokan dicsérték már meg a vállamat, hogy az is más lett. Ez a leglátványosabb, de összességében is látható eredménye van.


A programhoz tartozott ugye egy 90 napos étrend is, amit kb. 1 hónapig követtem csak, akkor is csak nagyjából, főként inkább ihletmerítésül szolgált, mert nekem túl "unalmas" volt, illetve sok dolog volt benne, amit nem szeretek, vagy allergiás vagyok rá. Tegyük hozzá, hogy én rettentő finnyás vagyok, és kétszer egy héten nem is bírom ugyanazt megenni. De ettől eltekintve is teljesen világos lett, hogy jót tesz a váltás és az egészségesen táplálkozás, mind közérzet ügyileg, mind pedig allergia és a mindenféle kajától való hasfájás tekintetében. Ezért szerettem volna egy személyre szabott étrendet, ami figyelembe veszi az egyéni érzékenységeimet is többek között, és nem általánosan van kialakítva, hanem kifejezetten rám. Ehhez Virág segítségét kértem, nagyjából 1,5 hónapja követem többé-kevésbé teljesen betartva az általa írt étrendet és ez ügyben is sok téren érzékelhető a változás, de ennek szentelek majd egy külön posztot. Nyilván ez nagy mértékben segíti az alakformálást is, és annak a hatékonyságát is. Az se keseredjen el, aki akármi miatt nem tud egészségesen enni, akár csak mert nincs elég akaratereje.. anélkül is látszani fog az eredmény és nem utolsó sorban az általános közérzeten, hátfájáson és hasonlókon is nagyban segít!


Továbbra is nagyon-nagyon ajánlom Mindenkinek ezt a 90 napos kihívást, szuper módja annak, hogy időtakarékosan, de hatékonyan edzünk otthon!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék