{Vigyázz! Kész! Posztolj!} - Véleményem a közösségi médiákról

szerda, április 06, 2016


Elég régen vettem már részt utoljára a VKP-ban, szóval épp itt volt már az ideje újra bekapcsolódni, a mostani téma a közösségi médiák.

Általános iskolás éveim végén voltam, amikor még a MyVip és iWiW élte fénykorát, informatika órán mindenki azt nyomkodta utolsó évben, akkoriban még (legalábbis az én környezetemben) senki sem volt internet függő, sőt.. még sokaknál otthon nem is volt bevezetve internet, hanem a netkávézók örvendtek egyre nagyobb népszerűségnek. Aztán megnyitotta kapuit a Facebook és hamar el is vette tőlük a népszerűséget, engem jó ideig teljesen hidegen hagyott, hiába láttam másoktól, hogy FB-n élik az életüket engem nem érdekelt, nem akartam regisztrálni. A "mindenkinek azonnal regisztrálnia kell, mert hú de király" dolog engem nem is érintett meg, nagyon nem érdekelt a téma. Jó pár évvel később regisztráltam csak be, aztán egy idő után persze én is rá kattantam. Hihetetlen, hogy néhány év alatt mennyit változtak a dolgok, és míg korábban internet nélkül is nagyszerűen lehetett élni, s előnyben volt a szóbeli kommunikáció és más időtöltések, ma már egyre többen ülnek egész nap a gép előtt. Persze a technológiának fejlődnie kell, változnak az idők is, de most már túl sok időt töltünk azzal, hogy gép előtt ülünk vagy a telefonunkat nyomkodjuk, háttérbe szorítva más tevékenységeket.

Személy szerint jelenleg két platformra vagyok beregisztrálva személyes profillal, az egyik a Facebook, a másik pedig az Instagramm (aminek a kattanása szintén későn jutott el hozzám). Természetesen megvannak a maga előnyei és hátrányai is, én egyre inkább kezdem unni egyébként. Hasznos, mert könnyen lehet tartani a kapcsolatot azokkal, akik messze élnek, vagy igazából azokkal is, akikkel nem tudunk vagy akarunk találkozni, így ebből a célból praktikus, mivel akármennyit beszélhetünk teljesen ingyen. Bárkit megtalálhatunk pár kattintással, mindenről információhoz juthatunk pillanatok alatt. Nagyszerű reklámozási felület is. Blogoknak, üzleteknek, online shop-oknak rendkívül hasznos, erről az oldalról megközelítve nincs is vele baj, mert ha a blog FB oldaláról böngészem az üzenőfalat általában nincs tele felesleges hülyeségekkel.

A hátránya viszont, hogy jobban elvesznek a személyes kapcsolatok, sőt nem egy olyan példát láttam már, hogy párkapcsolatokra kifejezetten rossz hatással van. Engem már az is "idegesít", hogy sok ember nyilvánosan éli rajta a magánéletét, minden mozzanatát kiposztolja akár képekkel, akár írással, miközben ennyire részletesen szerintem kevesen kíváncsiak a másikra. Nem egy ember az üzenőfalán vergődik szakítás után, betegség esetén, teljesen lejáratják magukat és túl sok szükségtelen információt osztanak meg, ami nem csak mások miatt zavaró, hanem mert minden, amit egyszer megosztunk annak nyoma marad, hiába töröljük később. Nem egyszer láttam már, hogy újszülött gyereknek is minden második mozdulatát és pillanatát megörökítik és repül a FB-ra, legyen akár épp meztelen vagy nézzen ki rajta akárhogy. Ezen kívül rengeteg rivalizálásnak és önbizalom hiánynak az oka, valaki feltölt egy agyon retusált képet, a másik lány épp akkor kelt fel és nem néz ki tökéletesen, de elhiszi, hogy a másik igen és hogy tökéletes az élete, pedig valószínűleg nem. Sokan elhiszik azt amit látnak és nem ismerik fel, hogy amit látnak nem feltétlenül egyenlő a valósággal. Lehet, hogy velem van a baj, de nálam van egy határ és a magánéletemet is szeretem megtartani magamnak, nem pedig nyilvánosság előtt kiteregetni mindent. Nagyon elment már ez a magamutogatás témájába, nem egy lány teljesen hülyét csinál magából olyan képeket oszt meg magáról like gyűjtés céljából, mert idegenektől vár megerősítést és attól érzi jobban magát..

Ha megkérdezné valaki, hogy Instagramra miért regisztráltam nem is tudnék válaszolni; csak azért mert mindenkitől azt láttam, hogy be van zsongva tőle és kíváncsi voltam, aztán ott ragadtam - na meg a blog miatt. Az emberek folyamatosan képeket töltenek fel, ki azért, hogy felvágjon a dolgaival, ki azért mert csak szimplán szeret fotózni. Én mondjuk szeretem nézegetni a szép kompozíciójú képeket, szeretek inspirálódni és érdekesebb pillanatokat megörökíteni. Eddig jó is volt, de szokás szerint minden közösségi oldalt előbb vagy utóbb elrontanak valamivel. Ez a legújabb kattanás, hogy akinek szeretnéd látni a képeit, azoknál kapcsold be ezt meg azt.. nem tudom mit gondolnak, hogy viccből vannak bekövetve azok akik? Mért nem volt jó az időrendi sorrend? :D Szóval jelöljem még be külön mindenkinél, hogy igen szeretném látni a képeit, aztán csipogjon a telefonom másodpercenként az illetők minden megmozdulásánál, a francokat, nekem ezekhez a felesleges körökhöz sincs kedvem.

Ezeken kívül amúgy más oldalra nem is vagyok regisztrálva, csak a bloggal Twitterre. Teljesen feleslegesnek tartom, hogy 25 különböző, de ugyanazt a célt szolgáló oldalon rajta legyek.


Nektek mi a véleményetek a közösségi médiákról?






You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék