Christmas Mood #2 | Adventi koszorú

szombat, november 19, 2016


Idén majdnem egy hét múlva, november 27-én gyújtjuk meg az első gyertyát az adventi koszorún, ezért most lett aktuális ez a téma. A mai bejegyzés úgy terveztem, hogy arról fog szólni, hogy szerintem mik kellenek hozzá, hogy otthon saját koszorút tudjunk készíteni, nekem milyen ötleteim vannak, mivel dobnám fel őket, milyet készítenék stb. 

Igazából ez most ilyen random lesz, amit gondolok vagy amihez kedvem van éppen azt leírom, remélem segítségére lesz valakinek. Illetve inspirációs képekkel is meg lesz fűszerezve, szerintem mire kikerül a bejegyzés én még nem készítettem el a miénket, de korábbi évből szúrok majd be képet, illetve ha kíváncsiak vagytok, hogy milyenre sikerült idén, akkor instagramon majd meg tudjátok nézni vagy lehet, hogy utólag teszek be képet ide is.

 A tavaly előtti koszorúnk
Legfontosabb kellékek:

Koszorúalap - Ez lehet egy hungarocell vagy fa karika, illetve klasszikus fenyőágakból készített alap is. Ha valaki újítani szeretne, akkor nem is feltétlenül kell karika, a gyertyákat el lehet helyezni bármilyen tálcán, tányéron, ahogy tetszik.

Gyertyák - Ebből értelemszerűen 4 darabra lesz szükség, a hagyományos színek a 3 lila 1 rózsaszín, de szintén ízlés kérdése, hogy ki hogyan csinálni. Lehet akár mindegyik egyforma, mindegyik más, lehetnek kicsik, nagyok, vékonyak vagy vastagok.

Dekorációs elemek - Apró gömb díszek, szárított narancs karika, egész fahéjak, tobozok, gesztenyék, szalag, csillag, saját kezűleg készített díszek, varrott vagy horgolt díszek.


A hungarocell vagy fa alapot körbetekerhetjük ugyanúgy fenyőágakkal, amit befújhatunk hó hatású vagy színes spay-vel, sima faágakkal, körbetekerhetjük fonallal. A fenyőágból készített koszorút én először valamilyen színes szalaggal tekerem körbe. Ezután következnek a gyertyák, amit 4 felé elosztva is elrendezhetünk, vagy akár teljesen egymás mellé is, könnyen beleszúrhatóak bármelyik alapba. Ha már ezek megvannak én ez után szoktam dekorálni. A gyertyákra is tehetünk szalagot, díszt, tényleg egyéni ízlés kérdése.


Az sem baj, ha valaki nem szeretne vagy nincs ideje hagyományos koszorút készíteni, viszont a 4 gyertyát szeretné hetente meggyújtani. Ebben az esetben is számtalan variáció van, a legegyszerűbb ha keresünk egy egyszerű négyzet alakú tálat, beleteszünk négy gyertyát, a tálba szórhatunk sót/apró kavicsokat és köthetünk a gyertyákra masnit. De feltölthetünk befőttes üvegeket is sóval (a hó hatását keltve) és elhelyezhetjük ezekben a gyertyákat. Vehetünk egy vékony de hosszú tálat is, amibe bele rakhatjuk a gyertyákat és a köztük lévő üres helyekre tehetünk gömb díszeket, például.

Belinkelek néhány oldalt, ahonnan beszerezhetőek koszorú alapok, gyertyák.
Koszorú alapok INNEN, INNEN vagy INNEN, gyertyák INNEN vagy INNEN.



Ti a hagyományos vagy az egyedi koszorúkat szeretitek?

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Régebben hagyományos koszorút készítettem, de ma már valahogy nincs rá időm (sajnos). Ezért évek óta egy réz tálkában állítom fel a gyertyáimat, amit aztán még megtöltök karácsonyi illatú potpourrival és díszítem néhány szép elemmel, pl. toboz, szárított narancs karika, stb. Így is nagyon szép és meghitt szokott lenni, ráadásul még az illata is jó :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezek az atreformalt otletek is nagyon jok, szepsegeket lehet alkotni igy is :)

      Törlés

Címkék