Ajakápolók összehasonlítása

hétfő, július 21, 2014


Külön-külön nem akartam bejegyzéseket szánni rájuk, így vártam és mivel jó pár összegyűlt már, így most egy bejegyzés keretén belül fejtem ki a tapasztalataimat róluk. Azt általánosan elmondhatom, hogy ajakápolók terén jobban preferálom a stiftes verziókat, mert azok a leghigiénikusabbak, nem kell belenyúlkálni, így bárhol egyszerűen használhatóak. Az velük szemben támasztott legfontosabb elvárásom az lenne, hogy megfelelően hidratáljanak.


Kezdjük akkor a stiftes verziókkal, amelyek plusz ponttal indulnak a használatuk miatt. Ajakápolás terén nálam a Labello számít már-már ikonikus darabnak (a képről sajnos lemaradt), de vele tartozik számomra egy kalap alá a Bebe Young Care márka is. Ezeknél az ápolóknál leginkább a külcsíny és az illatok azok, amik magukhoz vonzzák az embert. Állagukat tekintve elég szilárdak, nekem pont megfelelnek, nem hagynak zsíros érzetet és rengeteg féle illatban léteznek. Találni belőlük színtelen és színezett variációkat is, ezáltal mindenki megtudja találni közöttük a számára kedvező darabot. A hidratáló hatása viszont engem sajnos nem igazán győz meg, van amikor elegendően hidratál, máskor pedig kevésnek érzem. Cserepes ajkakkal nem nagyon tud mit kezdeni. Ha nem vágynék hidratálásra és megelégednék az illattal és enyhe ajakszínezéssel, akkor megfelelne, de így még nem találtam közülük tökéletes darabot.

A Himalaya Herbals Kakaóvajas Intenzív Hidratáló Ajakbalzsamot nem terveztem megvenni, de mivel elég olcsón lehetett kapni megtetszett és tökéletes hidratáló hiánya miatt végül a kosaramban landolt. Az első próbálkozás nem sikerült túl fényesre, ugyanis elsőre nem tetszett az illata, inkább volt mézes, mint kakaós, az állaga túl "mindjárt letörik" volt és egyébként sem hidratált nagyjából semennyire, csupán egy fura réteget képzett az ajkaimon. Aztán később újra próbálkoztam vele és rendszeres használat mellett az illatát sikerült megszoknom és egészen jól hidratált is, ebben az időszakban talán ez volt az a termék, ami leginkább bevált. De aztán ismét következett egy olyan időszak, amikor semmit nem használt, réteget hagyott maga után; majd később ismét jó volt. Fogalmam sincs, hogy ez hogyan is miért lehet, de ezáltal ő sem lett a tökéletes választás. Viszont az összetevői nagyon szépek, úgy hogy kár érte.

Nyár elején szerettem volna egy olyan ajakápolót, ami tartalmaz fényvédő faktort; az ajkaim fényvédelmére még sosem figyeltem oda különösebben, úgyhogy épp itt volt az ideje. Véletlenül került az utamba akciósan az Isiana Sun ajakápoló, tényleg nagyon olcsó volt és 20 faktoros fényvédelemmel van ellátva, így gondolkodás nélkül megvettem és milyen jól tettem! Az illata nem igazán tetszik, de használat közben és utána nem érződik egyáltalán, kellemesen lágy textúrájú, jól eloszlik. Kémiai fényvédőt tartalmaz és szilikon is van benne; de jól hidratál, nem hagy kellemetlen réteget az ajkakon, ráadásul még a káros sugaraktól is véd, így nyára nagyon jó választás volt.


EOS Lip Balm-ot külföldről rendeltem, mert sajnos nálunk nem beszerezhető és a maga majdnem 2000 ft-os ára sem a legkedvezőbb, de örülök a választásnak mert megszerettem. Már a termék formája is olyan cuki, tojásforma, tökéletesen kézre esik, jól lehet használni. Többféle illatban kapható, én a sárgadinnyéset rendeltem meg. Az illata mesés, nagyon finom, nem túl édes. A termék jól kenhető és nem hagy ragacsos/zsíros utóérzést, de a hidratáló hatásával sajnos nem vagyok ebben az esetben sem maradéktalanul elégedett; így használni szeretem és az egyik legjobb ajakápolóm, de nem tökéletes sajnos. Tervezem a mentolos verziós is megrendelni majd, reménykedem, hátha ő majd tökéletes lesz :D

A tégelyes verziók közül az egyik a Vazelin, ami gyógyszertárban kapható. Bár kőolajszármazékot tartalmaz, ami miatt nem ajánlják a használatát, de a mai világban mi nem tartalmaz káros összetevőt? Sok jót hallottam róla és úgy gondoltam, hogy attól, hogy néha használom, még nem lesz semmi bajom, nem fog ártani, így kipróbáltam. Nem bántam meg, mert talán az egyik legjobb termék, ami igazán használ kicserepesedett, száraz ajkakra. Illata nincs, az állaga változó, ha hűtőben tárolom akkor keményebb lesz, de nem nehéz használni, kevés is elég belőle. Hamar rendbe teszi az ajkakat. Az említett okok miatt nem használom túl gyakran, de végső esetben és ritkábban bátran nyúlok érte; szerintem megéri kipróbálni.

A Gwdihw Smoochy Lips Ajakbalzsam egy korábbi Pixibag-nek köszönhetően került hozzám, narancsos-citromos illatban. Örülök neki, hogy alkalmam nyílt megismerni a terméket, mert teljesen elégedett vagyok vele. Bár a kiszerelése nem higiénikus fajta, és bele kell nyúlkálni, ami nem a legjobb.. az illata nagyon kellemes, finom. Csupa természetes dolog szerepel az összetevői között, mint például kókuszolaj, méhviasz, mandula olaj, B és E vitaminok. Kellemes olajos érzést nyújt az ajkaknak, picit olyan érzésem van tőle, mintha szájfényt használnék, de nem ragacsos és egyáltalán nem zavaró. Jól hidratál, azonban még sajnos ő sem tökéletesen, de elégedett vagyok vele, szívesen használom.


A harmadik csoportba tartozik többek között a Balea Aloe Verás Ajakbalzsam, aminek az illata finom vaníliás. Egészen jól hidratál, az összetevői szépek, viszont nehezen szívódik be, szájfényes/ragacsos réteget képez az ajkakon. Ha színezett lenne szájfényként nagyon jól funkcionálhatna.

Végül pedig a híres nevezetes Tubusos Carmex Ajakápoló. Rengeteget hallottam már arról, hogy ez a márka mennyire jó, mennyire beválik, de sosem hatott meg igazán, nem keltette fel az érdeklődésem, ráadásul elég drága is, így magamtól valószínűleg nem is vettem volna meg. De megnyertem és így lehetőségem lett személyesen megtapasztalni a hatását. Nos, az első ami feltűnik ennél az ajakápolónál az a kámfor, mert nagyon-nagyon kámforos illata van és ezt folyamatosan érezni is miközben az ajkaimon van a termék és kellemetlen. Könnyen kenhető termék, egy kevés elegendő belőle. Az ajkakra kerülve kellemes mentolos érzést nyújt és bizsergeti is az ajkakat, de ez az egyetlen dolog ami kellemes benne, én egyenlőre semmilyen egyéb pozitív dolgot nem tapasztaltam. Vagy semmit nem csinál az ajkaimmal, csak úgy van (ez a jobbik eset) vagy szárítja őket.. de nekem egy csepp hidratáló hatást sem sikerült tapasztalnom :/ Fogok még próbálkozni vele, de abszolút elhanyagolható számomra, a kámfor egyébként sem egy barátságos anyag, de hogy még a kellemetlen szagát is érezni kell végig..


Hangsúlyozom, hogy a fent leírtak az én személyes tapasztalataim és véleményeim, ez nem jelenti azt, hogy ami nekem nem jó, az másnak sem lesz az, vagy ami nekem jó az másnak is az lesz, hiszen nem vagyunk egyformák. Mindent egybevetve azt tudom mondani, hogy nem sikerült még olyan ajakápolót találnom, amivel maradéktalanul elégedett lennék, tehát a tökéletes ajakhidratáló még kerestetik! De azért van néhány olyan termék, amit attól függetlenül, hogy a hidratálóhatása nem teljes, még is szívesen használom.


Nektek van jól bevált ajakápolótok? Melyik az?

You Might Also Like

6 megjegyzés

  1. A Himalaya-val én is ugyanígy vagyok..egyrészt én is totál mézesnek érzem, semmi kakaó illatot nem vélek felfedezni benne, másrészt mikor megvettem, csalódtam, mert semmit nem hidratált, nagyon fura volt az állaga, aztán én sem adtam fel, jobb lett, majd megint áttértem másra, mert újra nem volt jó, és így megy ez a mi napig..nem értem miért :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Roppant érdekes dolog ez az egyszer jó egyszer nem viselkedése.. Azért sajnálom, mert többeknél olvastam, hogy nekik bevált, ezek szerint kinek hogy :D

      Törlés
  2. Sokáig kerestem én is, hogy mi az, ami hidratál, finom illata is van és nekem a himalaya mindkét tipusa bevállt :)

    VálaszTörlés
  3. Nekem a Carmex a kedvencem, nagyon ritkán elkalandozok, de mégis csak ez tudja igazán jól ápolni a számat.

    VálaszTörlés
  4. Szerintem tegyél egy próbát a Labello Lip Butterrel mert nagyon jó. Igaz, hogy tégelyes de ha odafigyelsz hogy tiszta kézzel nyúlj bele szerintem nincs gond vele. Nekem ez az eddigi legjobb ajakápolóm és nagyon jól hidratál. Ha érdekel nemrég írtam is egy bejegyzést róla a blogomon. Én csak ajánlani tudom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a javaslatot, nekem a vazelin az egyetlen, ami beválik úgy, ahogy kell, de ezzel a Nivea Lip Butterrel is szemeztem már, majd meglátjuk mi lesz belőle :D

      Törlés

Címkék